آب‌رسانی به ۶۰ روستای غرب استان اصفهان

در سفر یک‌روزه مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان به شهرها و روستاهای غرب استان به همراه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی طرح‌های شرکت مهندسی آبفای کشور، از پروژه‌های آب و فاضلاب بازدید شد و روند پیشرفت و اجرای آن‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین اکبریان، مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان طی سفره یک روز به شهرها و روستاهای غرب استان به همراه کامران اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی طرح‌های شرکت مهندسی آبفای کشور، از پروژه‌های آب و فاضلاب بازدید شد و روند پیشرفت و اجرای آن‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

حسین اکبریان در ادامه این بازدید، در نشست مشترکی که با حضور معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونان شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای و فرمانداران شهرستان‌های چادگان و فریدون‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات لازم جهت تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای غرب استان به صورت مستمر در حال پیگیری است و علاوه بر روستاهایی که در قرارداد اول طرح جهاد آب‌رسانی عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است، آبرسانی به ۶۰ روستای دیگر نیز در شهرستان‌های فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، فریدن و چادگان در قالب قرارداد دوم در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان افزود: به‌رغم چالش‌های زیادی که در تأمین منابع مالی ایجاد تأسیسات فاضلاب وجود دارد، فرایند ایجاد، تکمیل و اصلاح این تأسیسات در سطح استان همچنان ادامه دارد و یکی از طرح‌های مهم استان در بخش فاضلاب تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان است و امیدواریم در صورت تأمین اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

اکبریان گفت: درصدد هستیم ایجاد تأسیسات فاضلاب را در دیگر شهرها و روستاهای استان با همکاری و مشارکت مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عملیاتی کنیم، به‌طوری که هم‌اکنون طرح مطالعاتی ایجاد تأسیسات فاضلاب ۶۵ روستای استان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در خصوص اخذ مجوز ماده ۲۳ فاضلاب شهرستان فریدون‌شهر با توجه به قول مساعد نماینده سازمان مدیریت استان و مدیرکل برنامه‌ریزی طرح‌های شرکت مهندسی آبفای کشور، مقرر شد تأمین اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی، مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر و مشارکت مردمی در کنار منابع داخلی شرکت آبفا به کار گرفته شود و ردیف اعتباری لازم برای این طرح ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان در ادامه این نشست با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مربوطه برای برخورداری گسترده‌تر مردم در شهرها و روستاهای استان اصفهان از خدمات آبفا اظهار داشت: طرح مطالعاتی آب‌رسانی پایدار به شهرهای چادگان، بویین و میاندشت، فریدون‌شهر و داران باید مورد بررسی قرار گیرد، اما فاز اضطراری آب‌رسانی به شهر چادگان و روستاهای دامنه کوه باید در کمترین زمان ممکن تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اعلام کرد: آبفای استان اصفهان باید روستاهایی که در تأمین آب شرب دارای محدودیت هستند را در فاز دوم طرح جهاد آب‌رسانی به وزارت نیرو معرفی کند تا بستر برخورداری تأمین پایدار آب شرب این روستاها نیز مهیا شود.

کد خبر 703833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.