رونمایی از پوستر جشنواره فیلم عمار در منزل پدر شهید هسته‌ای

پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین رونمایی از پوستر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار روز گذشته، بیست‌ویکم آبان در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن با حضور پدر و مادر این شهید برگزار شد.

محمدصادق شهبازی، قائم مقام شورای سیاست‌گذاری جشنواره در این آئین اظهار کرد: منزل و خانواده شهید احمدی روشن همیشه یک نقطه‌ای بوده است که حرکت‌های انقلابی و جلو بردن ماجراهایی که هر کدام به نحوی به انقلاب اسلامی برمی‌گشتند، با همت و حضور خانواده شهید، پدر و مادر این شهید بزرگوار انجام گرفته است.

وی در مورد نقش خانواده شهید احمدی روشن افزود: ما همیشه در این سیزده دوره گذشته جشنواره عمار، مزاحم این خانواده شهید بودیم و همیشه از فرمایشات و نور وجود خودشان و فرزندشان که نماد ایستادگی است، بهره می‌بردیم؛ نماد تغییر دادن صحنه است و نماد مقاومت است، نماد این است که در لحظه‌ای که بقیه حاضر نیستند پای حق بایستند، یک نفر می‌تواند بایستد و همه را تغییر دهد و همه را به نقطه حق و عدل برساند؛ آن نقطه‌ای که درست و صحیح است و راه حق است و در آن مسیر حرکت بکنیم.

قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به نقش خانواده شهید احمدی روشن در جشنواره عمار خاطرنشان کرد: در این سیزده دوره جشنواره ما تلاش کردیم بر همین مبنا حرکت را کلید بزنیم و به همین دلیل مزاحم خانواده شهید احمدی روشن شدیم؛ این شروع دوره چهاردهم هم گفتیم که بتوانیم به نام این شهید عزیز مبارک و تزئین کنیم و بهره بگیریم از وجود شهید عزیز و خانواده آن‌ها، آن هم در شرایطی که کشور و دنیا در شرایط جدیدی است؛ به تعبیر رهبر انقلاب «نظم جدید»، آنچه که ابرقدرت‌ها طراحی کرده بودند که در چند دهه، منطقه ما بر اساس آن اداره شود، ابرقدرت‌ها پیروز صحنه باشند و مردم مستضعف، ستم‌کش و آسیب‌دیده از این شرایط باشند؛ این نظم در حال تغییر است.

شهبازی بیان کرد: دیگر این‌طور نیست که آمریکایی‌ها و ابرقدرت‌ها، مسئله‌ای را تعیین کنند و بقیه دنیا تمکین کنند؛ قدرت‌های جدی روی کار آمدند و بالاتر از همه، جبهه مقاومت، آن محوری که می‌گفت بایستیم و مقابل ابرقدرت‌ها مقاومت کنیم، قرار دارد و تلاش‌هایش باعث شده است که شرایط تغییر کند.

وی درباره شرایط چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار داشت: این دوره جشنواره عمار را در شرایطی می‌خواهیم آغاز کنیم که عملیات «طوفان‌الاقصی» شکل گرفته است و خود جبهه مقاومت نیز تصویر ۱۲۰ ساله‌ای را که از جنگ جهانی اول شکل گرفت که همیشه مستکبرین هزینه ایجاد می‌کردند را برهم زده و هویت منطقه را وارد دوره جدیدی کرده است. ما در چهاردهمین جشنواره عمار هم می‌خواهیم به نظم جدیدی که وجود دارد، بپردازیم، همچنین به تبع ماجرای فلسطین، این جشنواره رنگ‌وبوی مقاومت و فلسطین را می‌گیرد.

قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: به دیدار خانواده احمدی روشن آمدیم که هم بهره ببریم و از نکاتشان استفاده کنیم و هم با نور وجود فرزندشان و رهنمود و ایستادگی‌های این خانواده شهید که همچون بسیاری از خانواده‌های شهدای دیگر ما پیشتاز این حرکت بودند، به‌خصوص در دوره‌هایی که برخی افراد می‌خواستند حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند یا به عقب برگردانند، بهره ببریم.

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم عمار در منزل پدر شهید هسته‌ای

در ادامه نیز رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این نشست در مورد فرزند شهیدش اظهار کرد: خداوند مصطفی را از ما نگرفت، بلکه از ما قبول کرد، پس از شهادت مصطفی بسیاری از دانشجویان تقاضای تغییر رشته خود به رشته فیزیک هسته‌ای کردند؛ پیام این اقدام به دشمنان قسم‌خورده این بود که اگر شما یک نیرو از نیروهای هسته‌ای این ملت را به شهادت رساندید، این سنگر خالی از مجاهد نخواهد ماند.

وی در ادامه گفت: مردم هنوز پشت سر نظام و رهبر عظم انقلاب، ایستاده‌اند. شما در هیچ جای دنیا، چنین ملتی پیدا نمی‌کنید؛ بارها به مسئولان گفتم «به خدا قسم اگر مسئولان ما خوب باشند، مانند ملت ایران در کره زمین یافت نمی‌شود.» راهی را که شما طی می‌کنید، راهی است که جوانان این مملکت در هر برهه از زمان و هر جا رفته‌اند.

این پدر شهید در مورد جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه فیلم‌‎هایی که در جشنواره عمار در سراسر کشور اکران می‌شود، نوعی جهاد تبیین است، تأکید کرد: تا مردم به آگاهی کامل نرسند، زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم نیست و قسمتی از این اتفاق در همین جشنواره عمار محقق می‌شود.

در بخشی دیگر از این آئین نیز حمید صالحی، دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: بخش جدید جشنواره مردمی فیلم عمار «نظم جدید جهانی» است؛ «تولیدات فضای مجازی»، برای نخستین بار در بین قالب‌های رقابتی قرار گرفته است. هنرمندان می‌توانند برای شرکت در این بخش، آثار خود را در قالب برنامه‌های اینترنتی، تولیدات صوتی اینترنتی (پادکست)، تولیدات انسان رسانه‌ای (ولاگ و…)، میکرورسانه‌ها (تولیدات کوتاه صوتی تصویری اینترنتی) و صفحات مجازی تولید محتوا ارسال کنند.

وی افزود: فراخوان فیلم ما (فیلم موبایلی) امسال با موضوع «فلسطین ما» انجام شده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند فیلم‌های موبایلی با موضوع فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی را تا دهم آذر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بخش «آرمان روح‌الله» نیز با توجه به اغتشاشات سال گذشته به جشنواره اضافه شده است.

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم عمار در منزل پدر شهید هسته‌ای


منبع: ایرنا

کد خبر 703815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.