برنده بازی​‌های بزرگ هفته با بیشترین نماینده در جمع ترین‌​ها

هفته دهم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که سپاهان و استقلال بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در هفته‌ای که سپاهان و استقلال بازی‌های بزرگ هفته را بردند، بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشتند. همچنین تیم هوادار نیز به لطف برد در آبادان دو نماینده در تیم برتر هفته داشت. در این هفته استقلال با پیروزی برابر تراکتور به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی ادامه داد و سپاهان نیز با برتری برابر پرسپولیس به رده پنجم جدول صعود کرد. ذوب‌آهن، تیم خوب این فصل نیز به لطف درخشش در قائم‌شهر و برد لحظه آخری که به دست آورد به رتبه دوم صعود کرد تا جای پرسپولیس را گرفته باشد.

نتایج هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:

گل‌گهر دو - مس رفسنجان صفر

پیکان یک - شمس آذر یک

ملوان یک - استقلال خوزستان یک

فولاد یک - آلومینیوم صفر

صنعت نفت صفر - هوادار دو

استقلال دو - تراکتور صفر

نساجی یک - ذوب‌آهن دو

سپاهان یک - پرسپولیس صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: استقلال دو - تراکتور صفر

در این هفته دو دیدار فوق حساس بین مدعیان قهرمانی و پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ برگزار می‌شد که دیدار اول که بین استقلال و تراکتور بود، تماشایی‌تر از آب در آمد تا بهترین بازی هفته شود. استقلال در روزی که با دو گل روی دو ضربه سر برابر حریف پرمهره خود به برتری رسید به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی ادامه داد تا به لطف شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، اختلاف امتیازش در صدر به عدد ۵ برسد. دیدار استقلال و تراکتور علاوه بر جذابیت‌های داخل زمین و بازی خوبی که به‌خصوص استقلال به نمایش گذاشت، روی سکوها هم پرهیجان بود و استقبال خوب تماشاگران دو تیم از این دیدار آن هم در اولین روز هفته اتفاق مثبتی بود.

برنده بازی​‌های بزرگ هفته با بیشترین نماینده در جمع ترین‌​ها

تیم هفته: سپاهان

برنده حساس‌ترین بازی هفته بین دو مدعی اصلی قهرمانی طبیعتاً به عنوان بهترین تیم هفته هم انتخاب می‌شود. سپاهان پس از ۱۷ سال و ۷ ماه در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل پرسپولیس به برتری رسید تا هم سه امتیاز مهم این بازی را کسب کند و هم لذت پیروزی بر رقیب سنتی را به هواداران خود هدیه دهد. سپاهان در شبی که ایرادات دفاعی مقابل ملوان را رفع کرده بود و کمتر به حریف فرصت می‌داد در دفاع عملکرد قابل قبولی داشت و در حمله نیز با خلق چند موقعیت خوب روی دروازه تیمی که بهترین خط دفاع لیگ را دارد نمره قبولی گرفت.

سرمربی هفته: خوزه مورایس

خوزه مورایس از زمانی که سرمربی سپاهان شده است در اکثر دیدارها با تیم‌های مدعی از جمله استقلال، تراکتور و پرسپولیس برنده بوده است. او در سومین دیدار لیگ برتری‌اش برابر پرسپولیس باز هم تیمش بدون گل خورده زمین را ترک کرد آن هم در حالی که هواداران این تیم نگرانی زیادی بابت دفاع تیمشان مقابل پرسپولیس داشتند. مورایس برابر پرسپولیس بار دیگر نشان داد نسبت به مربیان دیگر تیم‌های مدعی چند لول بالاتر است و می‌داند هر بازی را چگونه و با چه تدابیری ببرد.

دروازه‌بان هفته: علیرضا حقیقی (هوادار)

دروازه‌بان برتر هفته از جدال آبادان می‌آید. حقیقی در روزی که روز سختی در زمین تختی آبادان برابر صنعت نفت داشت دروازه خود را بسته نگه داشت تا به لطف چندین عکس‌العمل و خروج‌های به‌موقع که در طول بازی داشت هم بهترین بازیکن زمین و هم بهترین دروازه‌بان هفته شود.

برنده بازی​‌های بزرگ هفته با بیشترین نماینده در جمع ترین‌​ها

خط دفاع هفته: میلاد زکی‌پور (سپاهان)، ایمان سلیمی (استقلال)، مجید عیدی (ملوان)

خط دفاع سه‌نفره تیم برتر هفته را مدافعانی از سپاهان، استقلال و ملوان تشکیل می‌دهند و نقطه اشتراک همه آن‌ها درخشش در فاز تهاجمی است. زکی‌پور بدون گل یا پاس گل به تیم منتخب راه یافته است، اما او برابر پرسپولیس هم در فاز دفاعی و هم در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشت تا جزو مدافعان برتر هفته شود. ایمان سلیمی و مجید عیدی اما هر دو با گلزنی برابر رقبای خود یعنی تراکتور و استقلال خوزستان به تیم برتر هفته راه پیدا کردند، در این بین سلیمی با کلین‌شیتی که تیمش به دست آورد، عملکرد بهتری نسبت به سایر مدافعان داشت.

خط میانی هفته: فردین یوسفی (ذوب‌آهن)، مهدی مهدی‌پور (استقلال)، سامان نریمان‌جهان (پیکان)، روبرتو تورس (گل‌گهر)

گل و پاس گل نقطه اشتراک هافبک‌ها و وینگرهای برتر این هفته بود. فردین یوسفی با گل لحظه آخری خود برابر نساجی سه امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان آورد، در سوی دیگر مهدی مهدی‌پور که در جنگ میانه میدان با هافبک‌های تراکتور پیروز بود با یک پاس گل خود را جزو هافبک‌های برتر هفته قرار داد. سامان نریمان‌جهان، هافبک تهاجمی پیکان نیز در روزی که یکی از زیباترین گل‌های نیم فصل را به ثمر رساند به لطف عملکرد خوب در طول بازی توانست در جمع هافبک‌های برتر قرار بگیرد. روبرتو تورس اما برترین بازیکن هفته بود، او در دیدار نسبتاً سخت تیمش برابر مس رفسنجان گل اول را ساخت و گل دوم را هم خودش روی یک همکاری زیبا به ثمر رساند تا بهترین بازیکن تیمش در جریان برتری دو بر صفر برابر مس رفسنجان شود.

خط حمله هفته: امین قاسمی‌نژاد (هوادار)، گوستاوو بلانکو (استقلال)، رضا اسدی (سپاهان)

امین قاسمی‌نژاد هرچند در دیدار تیمش برابر صنعت نفت تنها یک پاس گل داد، اما امتیاز خوب او در این بازی بیشتر به دلیل عملکرد خوبش در طول بازی بود. بلانکو و اسدی اما به دلیل گل‌های خود در دیدارهای تعیین کننده هفته به تیم برتر هفته راه یافتند. بلانکو که برای اولین بار در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفته بود با یک ضربه سر گل دوم تیمش برابر تراکتور را به ثمر رساند و در آخرین دیدار هفته رضا اسدی با یک سوپرگل، سه امتیاز بسیار حساس تیمش برابر پرسپولیس را به ارمغان آورد.

گل هفته: رضا اسدی (سپاهان)

گل زیبای رضا اسدی به پرسپولیس از آن نظر خاص است که از فاصله نسبتاً دوری زده شد و البته توپ در طول مسیر قوس جالبی گرفت تا بیرانوند به اشتباه بیفتد. این گل که شاید زیباترین گل فصل تا این هفته بوده است به‌طور قطع در پایان فصل نامزد بهترین گل فصل خواهد بود. این گل استثنایی را یک بار دیگر تماشا کنیم:

کد خبر 703786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.