تجربیات شهرداری اصفهان در زمینه حمل‌ونقل پاک تالیف شد

مسئول مرکز پایش کیفیت هوای شهرداری اصفهان با اشاره به تالیف تجربیات شهرداری اصفهان در کتابچه معرفی موتور برقی و تاریخچه طرح‌های اجرایی در زمینه وسایل حمل‌ونقل پاک گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک و رویکرد استفاده از الگوهای حمل‌ونقلی در سطح کشور می‌تواند به توسعه پایدار شهرهای بزرگ کشور کمک کند.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تألیف کتابچه معرفی موتور برقی و تاریخچه طرح‌های اجرایی در زمینه وسایل حمل‌ونقل پاک در شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی‌های جدید و نوین در زمینه موتور برقی، دوچرخه برقی و ضرورت رویکرد توسعه این نوع الگوهای حمل‌ونقلی و حذف تدریجی موتور سیکلت‌های بنزینی کتابچه مذکور توسط کارشناسان معاونت حمل‌ونقل ترافیک تدوین، تألیف و منتشر شد و با هدف اشتراک تجربیات به شهرداری‌های کشور اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد جذاب موتورسیکلت‌های بنزینی در شرایط ازدحام ترافیک و هزینه پایین خرید و تعمیر و نگهداری آن با تاکید بر درصد و میزان بالای آلایندگی آن توسعه مدهای حمل‌ونقل پاک را اجتناب‌ناپذیر دانست.

مسئول مرکز پایش کیفیت هوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه موتور، دوچرخه و اسکوتر برقی برای کاهش آلودگی کلان‌شهرها مهم و اثربخش است، گفت: استفاده از اطلاعات و تجربیات به‌دست آمده می‌تواند علاوه بر جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی فرایند توسعه پایدار را ارتقا دهد.

لقایی با بیان اینکه اطلاعات فنی، مزایا، معایب و ویژگی‌های موتور برقی و تجربیات طرح‌های اجرایی از مضامین کتاب مذکور است، تصریح کرد: هرگونه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و طراحی با هدف توسعه حمل‌ونقل پاک و تجهیزات مرتبط با آن نیازمند اطلاعات و آشنایی با تمام مزایا، معایب و مشکلات این تکنولوژی‌ها است.

کد خبر 703784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.