توقیف ۲۷هزار خودرو در پارکینگ و ۷۰۰ هزار برگ جریمه برای فقط بدلیل انجام تخلفات حادثه

سرکلانترپلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به توقیف خودروهای رانندگان حادثه‌ساز گفت: در هنگام توقیفات ساعتی خودرو، راننده باید در کنار خودروی خود حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، صفر عبادی با اشاره به آمار اعمال قانون تخلفات حادثه ساز اظهار کرد: در شهر تهران و در هفت ماهه ابتدایی سال جاری تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار خودروی متخلف به‌دلیل انجام تخلفات حادثه سازی چون، سرعت و سبقت و لایی کشی رانندگان آنها به پارکینگ منتقل شده‌اند.

وی افزود: در این مدت و در بحث توقیف‌ها ساعتی نیز ۱۴ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف ساعتی شده‌اند، که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف و این توقف ممکن است تا هشت ساعت ادامه یابد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران داشتیم.

وی ادامه داد: خودروهایی که شهروندان در هنگام ترددهای خود مشاهده می‌کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده‌اند، به همین دلیل و در بحث توقیف‌ها ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز است.

عبادی خاطرنشان کرد: بزرگراه‌های یادگار، بابایی، خرازی و آزادگان و دیگر بزرگراه‌های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی تیم‌های پلیس نامحسوس و تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران انجام می‌شود و در حین توقیف‌ها ساعتی راننده حتماً باید در کنار خودروی خود حضور داشته که این خود یک نوع تنبیه اجتماعی است.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در مواقع شب همکاران در خصوص تست سلامت رانندگان اقدام می‌کنند و رفتار رانندگان رصد می‌شود و توسط تیم‌های پلیس بزرگراه این موارد به جد برخورد و پیگیری می‌شود

وی گفت: در این خصوص در وهله اول و بار نخست گواهینامه سه ماه توقیف می‌شود و مقام قضائی این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند و برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت شش ماه گواهینامه راننده توقیف و جریمه ۶۰۰ هزار تومانی نیز دارد که مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام قضائی در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 703779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.