امکان عضویت کتاب‌فروشان در صندوق هنر فراهم شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: امکان عضویت در صندوق هنر، برای حمایت از کتاب‌فروشان کشور فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و با توجه به پیش‌رو بودن این مناسبت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:

«در آستانه هفته کتاب، برای حمایت از کتاب‌فروشان و به نشانه اهمیت این فعالان مؤثر فرهنگی امکان عضویت کتاب‌فروشان سراسر کشور در صندوق هنر و بهره‌مندی از خدمات این صندوق به عنوان خادمان فرهنگ فراهم شد.»

امکان عضویت کتابفروشان در صندوق هنر فراهم شد

صندوق اعتباری هنر چیست؟

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیئت وزیران در جلسه مورخ دوازدهم مرداد ۱۳۸۲، به‌طور رسمی تشکیل شد و در ادامه فعالیت خود را به‌طور رسمی از فروردین ماه ۱۳۸۳ آغاز کرد و در نخستین سال فعالیت ۷۵۶ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند.

سطوح تخفیفی هنرکارت با همکاری بانک آینده، تخفیف‌هایی را در قالب «بازگشت نقدی» به هنرمندان ارائه می‌کند که درصد بازگشت نقدی بر اساس سطح کارت، هر هفته و به‌طور تجمیعی، در قالب مبلغی از خرید دارندگان این کارت به صورت نقد به حساب اعضا واریز می‌شود؛ علاوه بر این، بیش از ۵۰۰ فروشگاه، رستوران، اقامتگاه و مرکز تفریحی طرف قرارداد نیز، بنا به سطح کارت، از ۵ تا ۸۰ درصد از مبلغ خرید دارنده هنرکارت در قالب بازگشت نقدی به حساب وی واریز می‌شود؛ اعضا می‌توانند به‌منظور اطلاع از مراکز طرف قرارداد و درصدهای بازگشت نقدی هر سطح، به بخش «خدمات» وبگاه www. honarcard. ir مراجعه کنند.

همچنین هنر کارت جزو معدود کارت‌های بانکی است که از سوی بانک مرکزی با چنین شرایطی اجازه چاپ پیدا کرده است. این کارت، علاوه بر ایجاد امکان استفاده از شبکه گسترده بانکی با استفاده از خدمات معمول یک کارت بانکی، امتیازات ویژه دیگری نیز به جامعه فرهنگ و هنر کشور ارائه می‌کند.

کد خبر 703753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.