حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان‌ ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «استقبال گسترده از مواضع محکم رئیسی در ریاض» به واکنش کنشگران رسانه‌ای منطقه به دفاع قاطعانه رئیس‌جمهور ایران از حقانیت مردم فلسطین پرداخت و نوشت: سخنرانی رئیس‌جمهور در «نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره غزه» که در ریاض عربستان برگزار شد، بازتاب‌های بسیاری در میان فعالان سیاسی و رسانه‌ای منطقه داشته است. این بازتاب صرفاً به محافل رسمی یا رسانه‌ها محدود نشد، بلکه چهره‌های تأثیرگذار غیردولتی، اعم از فعالان سیاسی و اجتماعی را شامل می‌شد.

این روزنامه در صفحه نخست خود عکسی از تظاهرات میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حمایت از مردم فلسطین قرار داد و درباره آن نوشت خیزش جهانی علیه تل‌آویو ادامه دارد.

حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود به بررسی ابعاد عملیات حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی پرداخت و با انتخاب تیتر «حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله‌» نوشت: در اوج ناتوانی صهیونیست‌ها از ارائه یک استراتژی مشخص در جنگ و پس از تهدید وزیر جنگ آن‌ها به ویران‌کردن بیروت مثل غزه در صورت ادامه حملات حزب‌الله، دیشب حزب‌الله حیفا را که در چند روز اخیر به‌گفته سیدحسن نصرالله با پهپاد تصویربرداری کرده بود با ۱۵ موشک هدف قرار داد.

این روزنامه در مطلب دیگری با تیتر «ناامیدی حتی از یک پیروزی» به بررسی شکست نظامی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: صهیونیست‌ها پس از ناتوانی در ثبت حتی یک پیروزی استراتژیک احتمالاً قصد دارند با تصرف بیمارستان شفا در غزه و اعلام اینکه مقر اصلی حماس را در زیر آن یافته‌اند، به جنگ پایان دهند.

حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست خود به سراغ بررسی بیانیه پایانی نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض رفته و در همین راستا با تیتر «خیانت وقت‌کشی‌» نوشته است: فلسطین و غزه اکنون در اضطرار زمانی است. توقف فوری جنایت‌ها و کشتار مردم و باز شدن گذرگاه رفح، نیاز اساسی و فوری مردم مظلوم غزه است اما آیا بیانیه ریاض، این نیاز فوری و ضروری را محقق می‌کند؟ خیر! این بیانیه چه تأثیری بر توقف جنایات در غزه دارد؟ آیا جز این است که این بیانیه با تداوم رفتار این چند کشور سازشکار عربی و اسلامی، زمان لازم را به رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایت‌ها در غزه می‌دهد؟ واقعیت این است که عربستان سعودی، اردن، مصر، ترکیه و تشکیلات خودگردان محمود عباس (در کنار حکام خائن امارات که البته حاکم آن در اجلاس ریاض غایب بود) هرکدام بنا به دلایلی تمایلی به توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ندارند. از همین رو حاضر به تصویب اقدام فوری عملی برای توقف جنایت‌ها در غزه نشده‌اند. این رفتار آیا مفهوم و تفسیری جز خیانت دارد؟

این روزنامه در مطلب دیگری با تیتر «آسیا نیازمند ایران راه» با اشاره به سالگرد شهادت حسن طهرانی‌مقدم به نقش راهبردی این شهید در توان بازدارندگی ایران پرداخت و نوشت: درت موشکی ایران که امروز شمه‌هایی از آن را می‌توان در توان محور مقاومت هم مشاهده کرد، با همت بلند و مجاهدت‌های خاموش سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم و همکاران گمنام او رقم خورد. تلاش‌هایی که از دهه ۶۰ و در خلال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد اما با شهادت سرلشکر طهرانی‌مقدم متوقف نشد و ادامه یافت.

حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی وضعیت آلودگی هوا پرداخت و با تیتر «نقص‏‏ مدرک آلودگی‏‏‌هوا» نوشت: عمر تشکیلات پایش آلودگی هوای پایتخت در مدیریت شهری به ۳۰ سال رسیده است و بعد از گذشت سه دهه نواقصی در چگونگی ایفای این مأموریت وجود دارد که اگر برطرف نشود، متولی سنجش کیفیت هوای شهر تهران نخواهد توانست از اولین قدم برای نجات تهران از آلودگی، یعنی بررسی و اعلام وضعیت فعلی هوا را به درستی بپیماید. هوای تهران طی ۵ روز گذشته در وضعیت غیرقابل قبول قرار داشته است.

حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود با تیتر «‌درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان نظامی و افکار عمومی» نوشت: حدود سه هفته است که صهیونیست‌ها تلاش همه‌جانبه‌ای برای عملیات زمینی در غزه آغاز کرده‌اند و در حال حاضر نیز پس از حدود ۱۸ روز، رژیم صهیونیستی هنوز در صحنه میدانی جنگ در غزه دستاوردی نداشته است. با وجود ادعای رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس، اما شلیک راکت و موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی شهرهای صهیونیستی هنوز ادامه دارد و موشک‌های قسام به عنوان شاخه نظامی حماس هنوز در آسمان شهرهای اشغالی حیفا، شومی و نهاریا می‌غرد. عصر دیروز هم گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که یک مجموعه از نظامیان صهیونیست را در محل اختفای آن‌ها در ساختمانی در شمال بیت حانون با موشک ضد نفر مورد حمله قرار داده است.

حیفا زیر موشک‌های حزب‌الله

کد خبر 703710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.