فکرسازی و ترویج اندیشه سوادآموزی نتیجه قطب بندی استان‌ها است

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان سوادآموزی گفت: نتیجه قطب بندی استان‌ها فکرسازی و ترویج اندیشه سوادآموزی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مهدی نامجومنش بعد از ظهر _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در اولین جلسه منطقه‌ای معاونین سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش قطب دو کشور که با حضور معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: قطب دو اولین قطبی در کشور است که به میزبانی کرمانشاه تشکیل و امروز نیز اولین جلسه آن برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در تشکیل قطب‌ها ممکن است نزدیکی ساختار سواد آموزی وجود نداشته باشد، افزود: تقسیم بندی‌ها در ابتدا به لحاظ جغرافیایی و با هدف کمترین تردد برای تشکیل جلسات استان‌ها طراحی شده است که ممکن است برخی از این استان‌ها از لحاظ بافت نوع کاری تفاوت‌هایی هم داشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان سوادآموزی هدف از تشکیل این جلسات را بیان دیدگاه‌ها و مشکلات، بهره‌گیری از اندیشه‌های یکدیگر و هم افزایی بیشتر دانست و ادامه داد: در جلسات قطب‌های منطقه‌ای نکاتی و مطالبی توسط هر استان مطرح می‌شود که ممکن است گره‌گشای مشکلات دیگر استان‌ها باشد.

نامجومنش با تاکید بر اینکه این قطب‌ها تشکیل شده‌اند تا یک خروجی داشته باشند، گفت: به دلیل نوع کار سوادآموزی بسیاری از مباحث و تصمیمات این سازمان به صورت متمرکز گرفته می‌شود، اما هدفی اساسی که قطب بندی مدنظر دارد فکرسازی، تصمیم سازی و ترویج اندیشه‌های حوزه سواد آموزی است.

وی تاکید کرد: قطب بندی منتج به بروز کمترین خطا و انحراف از استانداردهای موجود برای طراحی و اجرای یک برنامه در حوزه سوادآموزی خواهد شد.

نامجومنش با بیان اینکه قبل از تشکیل قطب‌ها یک سری کارهای ساده سازی برای دستیابی به نتیجه انجام شده است، گفت: نُمود اقدامات ما در کلاس گذاری است خصوصاً با توجه به بحث‌های پیش آمده کلاس گذاری خوب و موفق در سال جاری تحصیلی بسیار حائز اهمیت است.

منبع: مهر

کد خبر 703673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.