انعقاد ۱۹ تفاهم نامه مهارت‌آموزی در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای در کرمان

نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی وحرفه‌ای کشور با امضای ۱۹ تفاهم نامه به منظور ایجاد فرصت شغلی برای دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کرمان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در حاشیه راه‌اندازی کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای در کرمان، اظهار کرد: استان کرمان صنعتی و معدنی است و نیازمند مهارت‌آموزی برای اشتغال جوانان و نیروی کار متخصص و ماهر است.

وی افزود: حوزه تدریس در دانشگاه‌ها با حوزه کار و نیازهای شغلی متفاوت است و در این زمینه مجموعه فنی و حرفه‌ای می‌تواند مؤثر باشد و با افزایش و تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مورد نیاز باعث افزایش اشتغال شود.

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور در کرمان، گفت: در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و عملکرد ما در استفاده از این ظرفیت‌ها و پیشبرد توسعه استان مهم است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم زیرساخت خوبی در آموزش فراهم کرده و در مرحله اول اجرای این کنسرسیوم خوب عمل کنیم، شرکت‌ها برای همکاری تمایل نشان داده و ظرفیت‌های خود را در اختیار استان قرار می‌دهند.

دانشجو را بازار محور تربیت می‌کنیم تا نیاز بازار کار کشور را تأمین کنیم

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز کار بی‌نظیری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان اولین پایلوت کشور در استان کرمان انجام شد و در بحث کنسرسیوم اشتغال تقریباً ظرفیتی حدود نه هزار نیروی انسانی برای برنامه میان مدت با مشارکت صنایع برای دانشگاه فراهم شد.

وی با بیان اینکه در فنی و حرفه‌ای زنجیره‌های پیچیده صنعتی نیروی تکنیکی تربیت می‌شوند و از چالش مهاجرت جلوگیری می‌کنند، افزود: فنی و حرفه‌ای میزبان ۲۰۰ هزار دانشجوی دولتی حضوری در کشور است و تنها دانشگاه مهارتی دولتی و یک سرمایه‌گذاری راهبردی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی تقاضامحور است و به تناسب صنعت و بازار زیرساخت‌ها را بازآرایی می‌کند و نیروی انسانی و هیئت علمی نیز به همان تناسب بازآرایی خواهند شد.

وی کنسرسیوم اشتغال را یک اتفاق برد - برد دانست و با بیان اینکه زنجیره‌های پیچیده صنعتی نیروهای تکنیکی می‌خواهند، افزود: دانشگاه‌ها تاکنون عرضه‌محور بوده‌اند و اکنون ما دانشجو را بازار محور تربیت می‌کنیم تا نیاز بازار کار کشور را تأمین کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خیران در حوزه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها نهادی است که مجوز تأیید صلاحیت حرفه‌ای را صادر می‌کند.

انعقاد ۱۹ تفاهم نامه مهارت‌آموزی در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای در کرمان

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال استان کرمان تشکیل شده تا برای ارائه مهارت به افراد جویای کار اقدام شود.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان ظرفیت لازم برای ارائه مهارت به فارغ‌التحصیلان را داشته و پای کار راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در کرمان آمد و امروز ۱۹ شرکت با دانشگاه تفاهم‌نامه امضا کردند تا مهارت‌آموزی در قالب رشته‌های دانشگاهی و دوره‌های کوتاه‌مدت ارائه شود.

کد خبر 703639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.