۱۰ پروژه‌ ارتقای بهره‌وری آب استان یزد مورد تایید سازمان ملی بهره‌وری قرار گرفت

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به انتخاب استان یزد به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور، گفت: در همین راستا ده پروژه در حوزه آب استان یزد مورد تأیید سازمان ملی بهره‌وری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، جعفر رحمانی اظهار کرد: ۲۵ پروژه بهره‌وری از سوی استان یزد به سازمان ملی بهره‌وری ارسال شد و در نهایت ۱۰ طرح مورد قبول این سازمان قرار گرفت که پروژه‌های خط سبز آب‌رسان، اتاق شیشه‌ای، بازار آب و نصب کنتور هوشمند جزو طرح‌های مورد تأیید برای استان در حوزه آب است.

وی پروژه خط سبز آب‌رسان را یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه بهره‌وری استان دانست که در این طرح صنایع از پساب و فاضلاب به جای آب‌های کیفی استفاده خواهند کرد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از لوله‌گذاری این پروژه انجام شده است، افزود: یکی از نکات مهم و قابل توجه در پروژه خط سبز آب‌رسان توجیه کردن صنایع برای استفاده از پساب است که می‌تواند بهره‌وری در حوزه آب صنایع و استان را بالا ببرد.

رحمانی هوشمند سازی چاه‌های کشاورزی و صنعتی را از جمله پروژه‌های بهره‌وری استان معرفی کرد و بیان داشت: این پروژه باعث بهره‌وری آب به ویژه در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی از اتاق شیشه‌ای و بازار آب به عنوان آخرین پروژه در حوزه بهره‌وری آب نام برد و خاطرنشان کرد: در اتاق شیشه‌ای همه منابع و چاه‌ها به‌طور کامل شفاف از سوی مردم و مسئولان رصد می‌شود.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در خصوص نحوه فعالیت بازار آب در استان، گفت: در این طرح به جای اینکه آب با بهره‌وری پایین مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند توسط فرد دیگری که بتواند با آن ارزش افزوده بیشتری را تولید کند، مشروط بر اینکه آسیبی به بخش اولیه وارد نشود، خریداری شود.

رحمانی با بیان اینکه دو راه مهم برای دولت در زمینه ارتقای بهره‌وری وجود دارد، تصریح کرد: دولت ابتدا باید قیمت‌ها را اصلاح کند تا مصرف‌کنندگان مجبور به افزایش بهره‌وری شوند و دوم اینکه باید باوری را به وجود بیاوریم که منفعت این اقدامات در بلند مدت به همه مردم جامعه خواهد رسید.

وی گفت: استفاده از وسایل کاهنده آب در خانوارها و آبیاری زیر سطحی از پروژه‌های آینده یزدِ بهره‌ور خواهد بود.

کد خبر 703632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.