برگزاری پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در بانه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد حسینی اظهار کرد: پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن آئینی سنتی هه‌لپه‌رکی استان، کانون هه‌لپه‌رکی این شهر، شهرداری و شورای اسلامی بانه و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه روز سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری چند دوره از این جشنواره، گردشگران زیادی برای حضور در این رویداد راهی منطقه شده‌اند، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند به عنوان یک جاذبه منحصربه‌فرد زمینه جذب حداکثری توریست‌های داخلی و خارجی را به منطقه فراهم کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه ادامه داد: موسیقی و هه‌لپه‌رکی محلی علاوه بر اینکه خالق نشاط و شادابی است، شیوه زندگی و معیشت اقوام مختلف را نیز به نمایش می‌گذارد.

حسینی تصریح کرد: این جشنواره با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود قطعاً در سایه توجه بیشتر مسئولان مربوطه می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به این شهرستان ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه از بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم آبان با حضور گروه‌های مختلفی از سراسر استان در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، هه‌لپه‌رکی به مجموعه‌ای از رقص‌ها گفته می‌شود که شامل بخشی از آئین‌های نمایشی و حماسی کردها است و معمولاً در مجالس شادی کاربرد دارد.

کد خبر 703627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.