طرح شهردار مدرسه برای ۲۰ مدرسه شهر یزد اجرا می‌شود

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: در ۲۰ مدرسه منتخب شهر یزد، طرح شهردار مدرسه با هدف ارائه آموزش‌های شهروندی نیز به دانش‌آموزان مدرسه اجرا می‌شود.

مصطفی زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، از اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس منتخب مناطق شهرداری‌های پنجگانه شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تربیت اجتماعی و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی ویژه دانش‌آموزان در محیط مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۲۰ مدرسه شهر یزد اجرا می‌شود، افزود: در این طرح زیر نظر شهردار مدرسه آموزش‌های شهروندی نیز به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: دانش‌آموز شهردار با نظر جمعی شورای دانش‌آموزی هر مدرسه انتخاب می‌شود و ضمن برقراری ارتباط مناسب با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و شهرداری منطقه خود نسبت به برگزاری برنامه‌های متنوع آموزشی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری اقدام می‌کند.

زارع‌زاده همچنین تصریح کرد: شهردار هر مدرسه در جهت برطرف کردن برخی از مشکلات مدرسه نیز وارد عمل می‌شوند و به بهتر شدن خدمات در مدرسه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مشترک با آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: این طرح در پنج منطقه شهرداری یزد اجرا می‌شود و در هر منطقه شهرداری نیز چهار مدرسه که دو مدرسه پسرانه و دو مدرسه دخترانه هستند، انتخاب شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پایان عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با معاون پرورشی اداره کل آمورش و پرورش استان یزد، مدیریت آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مدیران و معاونین مدارس منتخب شهر یزد انجام شده و به زودی این طرح کلید خواهد خورد.

کد خبر 703626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.