برداشت غیرمجاز از حساب افراد با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که با ترفند فروش شارژهای ۱۰ هزار تومانی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۲۰ میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی جهت خرید شارژ تلفن همراه مشغول جست‌وجو در فضای مجازی بوده که با یک آگهی مواجه شده که مدعی بوده شارژ را با تخفیف ویژه عرضه می‌کند و شاکی نیز بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن معرفی شده کرده و پس از درج اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و پس از مدتی تمام موجودی حساب وی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به لینک دانلود اپلیکیشن از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی گفت: در نهایت با اقدامات تخصصی و فنی، کارشناسان موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند و پس از تشکیل پرونده متهم جهت انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: برای انجام یک خرید اینترنتی امن چک کردن آدرس دقیق در قسمت نوار آدرس امری ضروری است، همچنین استفاده از افزونه‌های ضدفیشینگ درگاه بانکی نیز توصیه می‌شود و تا حد امکان در هنگام عملیات پرداخت اینترنتی، یکبار رمز خود را در ثانیه‌های پایانی باقیمانده از اعتبار آن وارد کنند تا با این کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب تا گرفتار فیشینگ نشوید.

کد خبر 703602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.