کاهش ۴.۶ درصدی نرخ بیکاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹.۷ درصد بود که تابستان سال جاری به ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بجنورد، ناصر فخر موحدی امروز - یک شنبه بیست و یکم آبان ماه - در جمع خبرنگاران از بهبود جایگاه خراسان شمالی از حیث نرخ تورم سالانه خبر داد و اظهار کرد: تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی بر کالا و خدماتی که بیشترین تأثیر را در افزایش تورم استانی به دنبال داشته است، یکی از دلایل بهبود نرخ تورم در استان است.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، در جدول شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای استان و کشور در هفت ماهه امسال، نرخ تورم سالانه استان در فروردین ماه امسال از ۵۵.۴ به ۵۰.۲ درصد در مهر ماه تنزل یافته است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ تورم ماهانه استان در فروردین‌ماه امسال ۱.۹ و مهرماه امسال ۱.۸ درصد است، تصریح کرد: طبق این آمار میزان نرخ تورم نقطه به نقطه در استان از ۶۲.۵ به ۳۹.۳ درصد رسیده؛ این در حالی است که میانگین تورم نقطه به نقطه در کشور ۳۹.۲ درصد است.

فخر موحدی رشد ۶۲ درصدی تولید ناخالص داخلی استان را از جمله دستاوردهای استان دانست و گفت: این شاخص از ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۴۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۲.۲ در سال ۱۴۰۱ به ۴۵.۲ در تابستان سال ۱۴۰۲، کاهش نرخ بیکاری از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵.۱ درصد در تابستان سال ۱۴۰۲، تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال ایجاد شده نسبت به اشتغال تعیین شده در سال ۱۴۰۱ نیز از دیگر دستاوردها استان است.

کد خبر 703561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.