اجرای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب رشت تسریع شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب در رشت به ویژه محلات کم‌برخوردار این شهر، خواسته بحق شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از رشت محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جلسه مشترک کمیسیون‌های توسعه پایدار و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای تبصره ۳ اظهار کرد: تبصره ۳ با هدف تسریع بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب در رشت در شورای اسلامی شهر تصویب شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها، مشکلات محلات کم برخوردار شهر هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی با بیان اینکه تبصره سه به لحاظ قانونی امکان برگشت را دارد، افزود: این اقدام ممکن است بار مالی فراوانی را به آبفا تحمیل کند؛ بنابراین معتقد هستم چنانچه این رأی برگشت داده شود چالش بزرگی را رقم می‌زند و تقاضا دارم با یک نگاه فنی و حقوقی این مهم اجرایی شود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اینکه در افزایش قیمت آب‌بها مشترکان پرمصرف باید کارشناسی نگاه شود، تصریح کرد: آبفا در بخش خانگی برای مصرف‌کنندگان متوسط افزایش و برای پرمصرف‌ها پیشنهاد کاهش مبلغ مصوب سال گذشته را مطرح کرده و در بخش غیرخانگی افزایش ۵۰۰ درصدی داشته است که چالش‌هایی را به همراه دارد؛ بنابراین شرکت آب و فاضلاب باید نگاه کارشناسی در پیشنهادهای خود داشته باشد و از تحمیل هزینه‌های مضاعف به شهروندان جلوگیری کند.

وی با اشاره به تألیف کتابی جدید پیرامون تاریخچه شهر رشت گفت: در خصوص شهر رشت کتاب‌های متعددی تألیف شده است، اما هیچ‌یک جامع و کامل نبوده است، چنانچه کتاب جدید تمام وقایع و مباحث مختلف شهر رشت از گذشته تا امروز را پوشش دهد، حتماً از سوی شهروندان و شورای اسلامی شهر مورد استقبال و حمایت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 703540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.