فضای مجازی می‌تواند ایران را به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان تبدیل کند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در کشور ایران ما در بسیاری از حوزه‌های علمی پیشرفت داشتیم و در بعضی نیز به قله‌های دانش دست پیدا کردیم، اما در زمینه فضای مجازی به یک مصرف‌ کننده صرف تبدیل شده‌ایم در حالی که فضای مجازی می‌تواند ایران را به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌_ در کارگاه آموزشی رسانه و فضای مجازی که در زاهدان برگزار شده بود، اظهار کرد: ابزار رسانه از بدو پیدایش تا کنون به عنوان یک موتور محرکه پیشران در همه جوامع بشری نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی ادامه داد: عرصه‌هایی که بستر فضای مجازی توانسته در آن نقش ایفا کند بسیار متفاوت است که شامل خلق موقعیت شغلی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تقویت بهره‌وری در سایه اقتصاد دیجیتال، رشد علمی، ارتقا سطح فرهنگ جامعه، امنیت و آرامش جامعه، استحکام و پویایی نظام سیاسی و ترمیم شکاف‌های اجتماعی می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در کشور ایران نیز ما در بسیاری از حوزه‌های علمی پیشرفت داشتیم و در بعضی نیز به قله‌های دانش دست پیدا کردیم، اما در زمینه فضای مجازی به یک مصرف‌کننده صرف تبدیل شده‌ایم.

سردار شفائی با اشاره به اینکه ما باید با بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ مسائلی را که در کشور با آن‌ها روبه‌رو هستیم حل کنیم، تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند ایران را به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان تبدیل کند، ما در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های عظیمی در زمینه اقتصاد داریم که فضای مجازی می‌تواند موتور محرک آن باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی در زمینه امنیت می‌تواند بستری مناسب برای نقش‌آفرینی باشد و این بستر می‌تواند در زمینه امنیت و آرامش روانی جامعه تأثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فضای مجازی می‌تواند شکاف‌های اقتصادی را برطرف کند و در زمینه رشد معیشت جامعه تأثیرگذار باشد، همچنین فضای مجازی یک فرصت بزرگ است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

سردار شفائی گفت: باید در زمینه سواد رسانه‌ای تلاش کنیم تا همه مردم آگاهی لازم را پیدا کنند، ضرورت دارد تا در این زمینه با همتی بلندتر و با همدلی و هم‌افزایی بیشتر قدم برداریم.

وی اظهار کرد: ما باید در زمینه تولید محتوا با شناخت سلیقه همه مردم از جمله زن، مرد، کودک و بزرگسال اقدام کنیم و ابزار فضای مجازی می‌تواند در چالش‌های روبه‌روی کشور کمکی بزرگ برای ما باشد.

کد خبر 703536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.