برگزاری پویش کتاب‌خوانی «من یار مهربانم» در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری پویش کتاب‌خوانی «من یار مهربانم» هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در قم خبر داد.

سیداحمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان اظهار کرد: این پویش به منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیردرسی برای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان در گروه سنی هشت تا ۱۵ سال هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

وی ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را امری مهم دانست و افزود: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز بوده و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم هدف از برگزاری این پویش را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن و آشنایی با مفاهیم مختلف دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان به‌ویژه دانش‌آموزان که سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتاب‌خوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه به‌شمار می‌آید، گفت: آنچه که انسان را توانمند می‌کند و به قله‌های موفقیت می‌رساند، مطالعه است.

وی تصریح کرد: پویش من یار مهربانم به همت کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در پویش می‌توانند با ارسال کلمه «کتاب» به شماره ۰۹۱۲۰۶۹۸۳۲۰ ثبت‌نام کنند و پس از برگزاری پویش به ۵۰ شرکت‌کننده به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

کد خبر 703535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.