افزایش یارانه توسعه مزارع بادی در بریتانیا

بریتانیا در بحبوحه افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های زنجیره تأمین مزارع بادی فراساحلی، یارانه‌های اختصاصی خود به توسعه‌دهندگان این بخش را افزایش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه‌دهندگان مزارع بادی فراساحلی بریتانیا از افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌ها به‌دنبال تورم در زنجیره تأمین و نرخ‌های بهره بالاتر خبر دادند. دولت نیز اعلام کرد که آماده ارائه یارانه‌های بالاتر برای مزارع جدید است تا موانع دستیابی به اهداف انرژی سبز خود را برطرف کند.

انتظار می‌رود وزیران بریتانیا هفته آینده قیمت جدیدی را برای شروع مزایده یارانه بعدی تعیین کنند که احتمالاً سطوح بالاتری از حمایت را برای توسعه‌دهندگان مزارع بادی فراساحلی ارائه می‌دهد. این سقف جدید به‌دنبال هفته‌ها مذاکرات مدیریت بحران بین صنعت بادی فراساحلی و مقامات بر سر افزایش هزینه‌های این بخش صورت می‌گیرد.

شکست مزایده پروژه مزارع بادی

توسعه‌دهندگان بریتانیایی در تلاش برای پیشبرد پروژه‌های جدید بادی هستند، با این حال هیچ‌یک از شرکت‌های امیدوار به ساخت نیروگاه‌های بادی فراساحلی در بریتانیا در جدیدترین مزایده سالانه انرژی پاک دولت شرکت نکردند، چراکه نه‌تنها این بخش با هزینه‌های تأسیس بسیار بالایی مواجه است، حداکثر قیمتی تعیین‌شده توسط دولت برای برق بسیار پایین بود تا پروژه‌ها از نظر اقتصادی قابل دوام باشند.

شکست این مزایده که فاجعه امنیت انرژی توصیف شد، باعث شد بریتانیا به جست‌وجوی راهکاری برای پیشگیری از تکرار مشکل باشد، زیرا اگر بریتانیا از مسیر برنامه خود برای سه برابر کردن ظرفیت نیروی بادی فراساحلی خود تا ۲۰۳۰ منحرف شود، میلیاردها دلار سرمایه را از دست می‌دهد و با قبوض انرژی سنگین‌تری مواجه می‌شود.

افزایش یارانه توسعه مزارع بادی در بریتانیا

صنعت مزارع بادی فراساحلی خواستار لغو قیمت اولیه مزایده از دولت بریتانیا شده است که قراردادهایی را برای تولید برق تجدیدپذیر به مدت ۱۵ سال با قیمت تعیین‌شده بر اساس کمترین پیشنهاد منعقد می‌کند، همچنین درخواست‌هایی مبنی بر طولانی‌تر شدن قراردادها وجود داشته است که امکان کاهش قیمت را فراهم می‌کند.

حراج شکست‌خورده دولت با قیمت ۴۴ پوند به ازای هر مگاوات ساعت پس از دور قبلی مناقصه آغاز شده بود که منجر به ثبت قیمت‌های پایین قرارداد به میزان کمی بیش از ۳۷ پوند در مگاوات ساعت شد. طبق گزارش‌ها، مقامات در حال آماده شدن برای اعلام قیمت اولیه جدید بین ۷۰ تا ۷۵ پوند در مگاوات ساعت هستند تا هزینه‌های بالاتر صنعت را منعکس کنند. با این حال هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست.

مشکلات جهانی در توسعه مزارع بادی فراساحلی

افزایش هزینه‌ها نگرانی‌هایی را برای صنعت باد فراساحلی جهانی ایجاد کرده است. اوایل این ماه، شرکت انرژی بادی دانمارکی دو پروژه بزرگ خود در سواحل نیوجرسی ایالات متحده را لغو کرد. شرکت سوئدی نیز طرح‌های احداث یک مزرعه بادی عظیم دریایی در سواحل نورفولک بریتانیا را لغو کرده است، زیرا افزایش هزینه‌ها به این معنی است که این پروژه‌ها دیگر سودآور نیست. این امر جهان را از حرکت در مسیر دستیابی به انرژی‌های سبز و پایداری دور می‌کند.

افزایش یارانه توسعه مزارع بادی در بریتانیا

کد خبر 703499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.