پروژه ۱۳۲۰ میلیارد ریالی «شهدای ورزشکار» هفته جاری افتتاح می‌شود

سرناظر پروژه شهدای ورزشکار با اشاره به افتتاح این پروژه ۱۳۲۰ میلیارد ریالی در هفته جاری گفت: تقاطع شهدای ورزشکار پانزدهم اسفند سال گذشته زیر بار ترافیکی قرار گرفت و با توجه نبود چراغ‌های روشنایی، مراسم افتتاح برای آن برگزار نشد، اما با توجه به تکمیل آن، هفته جاری شاهد افتتاح رسمی پروژه خواهیم بود.

منصور نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کلنگ احداث پروژه زیرگذر شهدای ورزشکار ششم اسفندماه ۱۳۹۹ زده شد و قرار بود ۹ ماهه اجرا شود که به علت مشکل اصلی آن یعنی معارضات، با تأخیرات بسیاری مواجه شد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معارضات پروژه شهدای ورزشکار اراضی کشاورزی به میزان هفت هزار متر مربع بود، افزود: جابه‌جایی لوله فاضلاب ۱۶۰۰ میلی‌متر به متراژ ۷۵۰ متر، جابه‌جایی چهار دکل فشار قوی، جابه‌جایی لوله‌های آب شرب ۲۵۰ میلی‌متر و ۴۰۰ میلی متر، جابه‌جایی کابل‌های برق زمینی ۲۰ و ۶۳ کیلوولت و جابه‌جایی لوله‌های گاز ۱۲ اینچی، از دیگر تعارضات آن بود.

سرناظر پروژه شهدای ورزشکار خاطرنشان کرد: این موارد موجب شد از زمان آغاز پیمان، تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ هیچ‌گونه فعالیت عمرانی انجام نشود تا اینکه ۴۰ درصد معارضات آزادسازی شد و توانستیم فعالیت خود را آغاز کنیم؛ تا بیستم دی ۱۴۰۰ به دلیل جابه‌جایی دکل‌های برق فشار قوی و تیرهای کنار محوطه سازمان تاکسیرانی معضل وجود داشت و توانستیم ۴۰ درصد کار را پیش ببریم.

پروژه ۱۳۲۰ میلیارد ریالی «شهدای ورزشکار» هفته جاری افتتاح می‌شود

هزینه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای رفع تعارضات پروژه شهدای ورزشکار

وی با بیان اینکه چهارم بهمن ۱۴۰۰ پس جابه‌جایی دکل‌های برق، عملیات عمرانی ادامه یافت، ادامه داد: پس از آن، بزرگترین معضل لوله‌های فاضلاب ۱۶۰۰ میلی‌متر بود که از عرض زیرگذر عبور می‌کرد و باید طولی معادل ۷۵۰ متر را مسدود می‌کردیم که موجب شد ترافیک زیادی به‌وجود آید.

نباتی تاکید کرد: پس از بیست‌وسوم مهر ۱۴۰۱، با پایان عملیات جابه‌جایی لوله فاضلاب، عملیات اجرایی دوباره آغاز شد و طی پنج ماه تا پانزدهم اسفند همان سال توانستیم پروژه را تکمیل کنیم و ترافیک روی مسیر حرکت کند.

وی اضافه کرد: پروژه احداث زیرگذر شهدای ورزشکار بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که علاوه بر آن حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز تعدیل بوده است؛ جابه‌جایی لوله‌های فاضلاب توسط شهرداری انجام شد و در مجموع ۳۵ میلیارد تومانی برای رفع معارضات توسط این نهاد شهری هزینه شده است که بار سنگینی از نظر زمانی و مالی بر عهده شهرداری گذاشت.

سرناظر پروژه شهدای ورزشکار خاطرنشان کرد: در این پروژه چهار دهانه پل با مساحت بالغ بر دو هزار متر مربع روی ۸۱ عدد شمع به قطر یک متر و عمق حدود ۲۷ متر اجرا شده است که جزو زیباترین زیرگذرهای شهر اصفهان محسوب می‌شود و ترافیک این معبر را روان‌سازی کرده است.

وی اضافه کرد: طول مسیر ۷۵۰ متر در دو باند رفت و برگشت به عرض حدودی ۱۰ متر، دیوار حائل به طول ۱۱۰۰ متر، فعالیت بتنی به میزان ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مکعب، زیرسازی و روسازی به میزان ۳۵ هزار متر مکعب و آسفالت به میزان ۸۴۰۰ تن، از دیگر مشخصات پروژه شهدای ورزشکار است.

نباتی تاکید کرد: این پروژه از پانزدهم اسفندماه سال گذشته زیر بار ترافیکی قرار گرفت که با توجه نبود چراغ‌های روشنایی افتتاح نشد و در حال حاضر با توجه به تکمیل تمام بخش‌ها افتتاح خواهد شد.

کد خبر 703482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.