دغدغه اصلی پایانه‌های مسافربری اصفهان رفع معضلات مردمی در محدوده پایانه کاوه است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: دغدغه اصلی این سازمان پیرو مطالبات شهروندان برخورد با معضلات محدوده پایانه کاوه از جمله کمبود اتوبوس، کمبود بلیت و توقف ناوگان‌های عمومی و ترافیک است.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر سرگردانی، روبه‌روی پایانه کاوه و توقف ناوگان‌های عمومی و دریافت هزینه دو برابری از مسافران اظهار کرد: بعضی از اتوبوس‌های مسافربری استان‌های مجاور جنوبی و غربی که قصد عزیمت به استان‌های شمالی را دارند، شب هنگام بدون هماهنگی در محل محدوده پایانه کاوه توقف و مبادرت به جذب مسافران با هزینه چند برابر شرکت‌های مسافربری پایانه می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از شهروندان بر این مسئله واقف نیستند که سازمان پایانه‌های مسافربری مسئولیت و وظیفه نظارت و نگهداری محدوده داخلی پایانه‌ها را بر عهده دارد و مسئولیت توقف اتوبوس‌های خارج از پایانه‌ها بر عهده سایر دستگاه‌های متولی در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری است، در این راستا جلسه بررسی کارشناسی با حضور معاون حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان و نماینده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: توقف اتوبوس‌های مسافربری علاوه‌بر ایجاد بی‌نظمی و بروز مسائل ترافیکی متعدد ناشی از توقف ناوگان‌های عمومی، برای پیاده و سوار کردن مسافران خارج از پایانه‌های مسافربری به بررسی و کارشناسی همه‌جانبه نیاز دارد که در این راستا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نسبت به پیگیری و برگزاری جلسات و مصوبات و اجرایی کردن نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل در محدوده مقابل پایانه کاوه اقدام کرده است.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای اطلاع‌رسانی گسترده به تمام مالکان و رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که اقدام به جذب غیرقانونی مسافر روبه‌روی پایانه‌های مسافربری می‌کنند، گفت: پس از نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و سیر موارد تخلف و نحوه برخورد قانونی با موضوع، همچنین هماهنگی لازم با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل انجام خواهد شد.

توکلی با اشاره به تخلفات ناوگان اتوبوسرانی برون شهری که اقدام به سوار و پیاده‌کردن مسافران مقابل پایانه‌های مسافربری می‌کنند، خاطرنشان کرد: از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون دادستان هماهنگی لازم و سیر مراحل قانونی نسبت به غیرفعال کردن کارت هوشمند فعالیت ناوگان اقدام و پس از بررسی موضوع تخلف در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی و صدور رأی انجام شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به ناوگان‌های مختلف و انعکاس تخلفات گفت: به‌منظور کاهش حجم ترافیک جنب و مقابل پایانه کاوه با پیگیری معاون پیش‌گیری از جرم دادستان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، پارکینگ شکوه در مجاورت پایانه کاوه بازگشایی و آماده خدمات‌رسانی شد.

وی اضافه کرد: پلیس راهور نیز برای هم‌افزایی بیشتر از طریق کنترل دوربین، همچنین برخورد با متخلفان ناوگان متوقف روبه‌روی پایانه کاوه مستقر شده و مقرر شد، نسبت به بازرسی از ناوگان برون‌شهری اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 703473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.