همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی پاسخگوی معضل ترافیک باشند

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید پاسخگوی مقوله ترافیک در شهر ارومیه باشند و ضمن ارائه راهکارهای اساسی برای کاهش بار ترافیکی در کنار مدیریت شهری گام بردارند. امروز تک‌سرنشینی یکی از عوامل اصلی ترافیک در شهر ارومیه است که باید تدابیر اساسی در این خصوص انجام گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از ارومیه، نقی کریمی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به حادثه تصادف در منطقه راژان ارومیه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل به مصدومان حادثه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی‌های لازم برای رانندگی صحیح انجام شده است و امروز شاهد چنین حوادث ناگواری هستیم.

وی افزود: در شهر ارومیه همه مدعی فرهنگ هستیم، اما متولی فرهنگ در این شهر مشخص نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورا، شهرداری ارومیه و سازمان مدیریت ترافیک شهرداری باید با تصمیم قطعی در خصوص طرح زوج و فرد وسایل نقلیه در معابر شهری تدابیر لازم را بیندیشند.

کریمی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید پاسخگوی مقوله ترافیک در شهر ارومیه باشند و ضمن ارائه راهکارهای اساسی برای کاهش بار ترافیکی در کنار مدیریت شهری گام بردارند. امروز تک‌سرنشینی یکی از عوامل اصلی ترافیک در شهر ارومیه است که باید تدابیر اساسی در این خصوص انجام گیرد.

وی ضمن تشکر از تذکرات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خصوص ساخت مسجد در منطقه گلشهر ارومیه تاکید کرد: در خصوص احداث مسجد در منطقه گلشهر، درست است که مدیریت شهری وظیفه قانونی ندارد، اما وظیفه شرعی ما است و در هر نقطه‌ای از شهر لازم باشد، اقدام به ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: جهش ۱۵ رتبه‌ای شهرداری ارومیه و کسب رتبه اول در بخش شفاف‌سازی در جشنواره شهید رجایی جای تقدیر دارد، البته باید ضمن تقویت سایر شاخص‌های ارزیابی به دنبال شناسایی نقاط ضعف بود.

کریمی افزود: عملیات‌های عمرانی شهرداری ارومیه در بخش‌ها و نقاط مختلف مجموعه شهرداری از جمله مراحل ساخت و آماده‌سازی آسفالت در کارخانه شن و ماسه شهرداری و ساخت بتن پلاک‌ها و جداول در کارخانه ایمن بتن را نمی‌توان از بعد مالی ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: عملیات‌های عمرانی در معابر شهری موجب امیدآفرینی میان مردم ارومیه می‌شود و این اقدامات باید به‌طور وسیع به اطلاع مردم رسانده شود.

کد خبر 703453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.