دستگیری ۶ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دنا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شش شکارچی در منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج اسلام جاودان‌خرد امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست استان از صبح روز جمعه، پایش منطقه حفاظت شده دنای شرقی و دنای غربی را در دستور کار قرار داد که در این پایش شش نفر متخلف شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی افزود: فرماندهی یگان حفاظت با همکاری محیط‌بانان دنای شرقی موفق شدند با رصد و پایش دنای شرقی دو گروه متخلف را به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی مجاز و غیرمجاز قبل از شکار دستگیر و اعمال قانون کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یگان حفاظت پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا ضمن پایش مستمر منطقه دنای شرقی موفق شدند دو گروه متخلف را دستگیر کنند که از آن‌ها لاشه دو قطعه کبک به همراه دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

جاودان‌خرد با اشاره به پایش رودخانه‌ها، تصریح کرد: محیط‌بانان دنا در ضلع شمالی پارک حین پایش رودخانه متوجه یک گروه متخلف شدند که با استفاده از یک دستگاه موتور برق اقدام به صید غیرمجاز ماهی کرده بودند، مطابق با قانون، استفاده از موتور برق به‌دلیل آسیب‌های جبران ناپذیری که به دیگر زیست‌مندان وارد می‌کند ممنوع و از طرفی صید بدون پروانه نیز مستوجب مجازات است، مأموران در حالی این گروه را دستگیر کردند که با استفاده از موتور برق ۱۷۴ قطعه ماهی صید کرده بودند.

کد خبر 703452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.