جاده بجنورد-جنگل گلستان طی ۱۰ روز بازگشایی شود

استاندار خراسان شمالی از بازگشایی محور بجنور- جنگل گلستان طی ۱۰ روز آتی خبر داد و گفت: ساخت اساسی تخریب‌ها فرصت بیشتری نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز - یک شنبه بیست و یکم آبان ماه- با حضور در محل سیل در جاده گلستان اظهار کرد: اقدامات شبانه‌روزی برای اصلاح اولیه جاده و بازگشایی آن در حال انجام است.

وی از عوامل اجرایی این پروژه خواست ظرف یک هفته تا ۱۰ روز جاده بازگشایی شود و افزود: ساخت اساسی خرابی‌های حدود ۵۰۰ متر از جاده در فرصت لازم انجام شود.

استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه هم اکنون هشت بولدوزر و ۱۵ کامیون، شبانه روزی در حال کار هستند، تاکید کرد: همه ظرفیت استان برای اجرای این پروژه به کار گیری شود.

حسین نژاد به کارکرد بسیار اساسی و مهم سد گلمندره در سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: آب دو حوزه‌ی آبریز بیدک و گلمندره وارد رودخانه حاشیه جاده‌ی گلستان شد اما سیل حوزه‌ی آبریز گلمندره با ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه در سد گلمندره مهار شده و سیلی که خرابی به بار آورد مربوط به حوزه‌ی آبریز بیدک با مساحت ۲۶۵ کیلومتر مربع مربع بود.

وی افزود: این در حالیست که اگر سیل حوزه‌ی گلمندره با مساحت ۷۳۸ کیلومتر مربع نیز به آن اضافه می‌شد، خرابی‌ها و خسارات به مراتب بیشتر می‌شد.

کد خبر 703434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.