جدیدترین اخبار اجرای طرح زوج و فرد از درِ منازل در اصفهان؛ امروز ۲۱ آبان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جدیدترین اخبار اجرای طرح زوج و فرد از در منازل را تشریح کرد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: تداوم اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان تا پایان هفته جاری با توجه به تداوم پایداری و سکون مطلق جو، انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن طرح زوج و فرد از درب منازل برای امروز افزود: جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی نیز از جمله اقدامات در حال اجرا است و پلیس راهور با متخلفان برخورد خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح زوج و فرد در اصفهان از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ خواهد شد، تصریح کرد: شهروندان ضمن استفاده نکردن از خودروهای شخصی و خودداری از سفرهای غیرضروری، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و حضور در هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها ادامه داد: انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش سطح آلاینده‌های جوی شود، ممنوع است و گروه‌های آسیب‌پذیر باید توصیه‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

شیشه‌فروش گفت: استفاده عموم مردم از ماسک، نداشتن تردد غیرضروری در فضای باز، کاهش تردد خودروها، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز از جمله الزاماتی است که باید مد نظر شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تعطیلی موقت و کاهش فعالیت واحدهای آلاینده ثبت شده در فهرست واحدهای آلاینده اداره محیط زیست، انجام پایش‌های مستمر از وضعیت مراکز و واحدهای تولیدی، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات کنترلی و جلوگیری از هرگونه فعالیت تشدیدکننده آلودگی هوا مانند عملیات خاک‌برداری، قیرکاری و عملیات‌های عمرانی از دیگر دستورات در حال اجرا است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار به صورت مستمر در استانداری اصفهان فعال است و با جمع‌بندی گزارش‌های زیست‌محیطی، پیش‌بینی‌های جوی و بهداشت و سلامت، متناسب با شرایط برای روزهای آینده تصمیم خواهد گرفت و بر اجرای دقیق مصوبات نظارت خواهد کرد.

کد خبر 703400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.