لزوم تعیین تکلیف آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آماده‌سازی سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به منظور اجرای هر چه سریع‌تر این طرح مهم ملی در استان تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار محمد کرمی امروز _ شنبه بیستم آبان‌ماه _ در دهمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اقدامات خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام شده، اما تلاش بیشتر برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در استان با تعیین تکلیف آماده‌سازی توسط فرمانداران برای شهرداری‌ها و بنیاد مسکن ضروری است.

وی گفت: جریان نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه‌دارشدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند بنابراین تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ضعف عملکرد بانک‌های استان در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست باید عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی در ارائه تسهیلاتِ این طرح به تفکیک شهرستان‌ها ارزیابی شود، افزود: لازم است با استفاده از روش‌های مختلف، جریان مسکن‌سازی در استان رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف‌اند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه همه بانک‌های خصوصی و دولتی باید بر اساس سهم خود در سیاست‌های کشور و دولت در حوزه مسکن نقش‌آفرینی کنند، بیان کرد: گزارش نحوه عملکرد و پیشرفت بانک‌ها در این طرح ماهیانه در شورای مسکن ارائه شود و ما نیز به عنوان نماینده دولت مکلف هستیم آن را به رئیس جمهور اعلام کنیم.

عطاالله اکبری نیز در این جلسه از اشتغال ۴۰ هزار و ۱۸۴ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: شاهدیم که نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی در استان داشته و آمار بالای اشتغال حاصل از این پروژه نمایانگر این بوده که به خوبی جلو رفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۹ هزار و ۲۰۷ پروانه ساختمانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در استان صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند این استان با تأمین اراضی موردنیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده پیشتاز اجرای این طرح در کشور به‌شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی تلاش ما در استان برای افزایش اشتغالزایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

کد خبر 703377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.