حفظ و ارتقا جایگاه گردشگری نایین در استان اصفهان

شهردار نایین گفت: یکی از اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر نایین،حفظ و ارتقای جایگاه رفیع گردشگری شهر نایین در استان اصفهان است.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۵ شهردار استان اصفهان، از شهرهای چرمهین، زرین شهر، فلاورجان، فریدون‌شهر، باغ بهادران، طالخونچه، فولاد شهر، ویست، نیک آباد، میمه، اشترجان، چمگردان، برف انبار، جوشقان قالی و بافران و کارشناسان دفتر شهری و کارشناسان حوزه معاونت امور عمرانی استانداری در شهر هزاره‌های تاریخی نائین حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این سفر یک روزه در ابتدا بازدید از امکان تاریخی از جمله آب انبارهای معصوم خانی، بازار قدیم، حمام زیبای محله پنجاهه، ساباط‌ها، معابر شهری، بافت تاریخی، نارین قلعه، مسجد جامع، موزه پیرنیا، محله محمدیه و آسیاب ریگاره و کارگاه عبابافی بازدید میدانی داشتیم.

شهردار نائین افزود: مباحث گردشگری با حمایت و حضور محمود مدنیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نائین همراه با انتقال مباحث و تجربه به این شهرداران استان اصفهان در زمان بازدید از هر بنا ارائه شد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای انجام شده، سعی بر این بود که شهردارها از تجارب گردشگری در حوزه شهر نائین استفاده کنند، گفت: شهرداران با اتفاقات و زیرساخت‌هایی که طی سالیان گذشته و چند سال اخیر در حوزه گردشگری در شهر در حال انجام است مانند بدنه سازی‌ها، کف سازی‌ها، احداث آب انبارهای جدید در شهر نائین آشنا شدند.

شفیعی افزود: این موضوع برای تمامی شهرهایی که در این اردوی آموزشی حضور داشتند حائز اهمیت بود که آب انبارهای جدید به سبک قدیم در حال احداث است و حتی در محله‌های نوساز نیز ما این موضوع را هنوز داریم استفاده از تجارب شهردارهایی که تشریف آورده بودند در شهر هم بود.

وی با اشاره به اینکه این اردوی یک‌روزه گردشگری، آموزشی و شهری با تعامل دوطرفه همراه بود، گفت: در حدود هشت ساعتی که بازدیدها از برخی اماکن شهر نائین انجام شد، برخی نکات حائز اهمیت توسط شهرداران گفته شد که هم برای ما و هم برای دوستان میراث فرهنگی قابل استفاده بود.

شفیعی ادامه داد: در پایان سفر و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان نائین، جلسه هم اندیشی با حضور کارشناسان دفتر امور شهری برگزار و از نقطه نظرات و تبادل نظر در میان شهرداران استفاده شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در این جلسه، نکاتی که توسط شهرداران انتقال داده شد را بررسی و تحلیل کنیم، گفت: شهر نائین به عنوان یک مقصد گردشگری است که از خارج استان اصفهان بیشتر از داخل استان بازدید کننده و مسافر دارد و این نکته بسیار مهمی است که ما باید به آن بپردازیم و سفرهای کوتاهی را می‌توانیم برای کل استان داشته باشیم.

شفیعی ادامه داد: این یعنی شهرهای استان بتوانند از زیبایی‌های بی بدیل این شهر استفاده کنند و یکی از اهداف دیگر شهرداری و شورای اسلامی شهر، این است که در استان اصفهان بتوانیم جایگاه رفیع گردشگری شهر نائین را حفظ بکنیم و ارتفاع دهیم.

وی اضافه کرد: انتقال موارد و مفاهیم سیاست‌های حوزه گردشگری از طرف استانداری به شهرداران استان نیز در این سفر اتفاق افتاد و کارشناسان استانداری و دفتر شهری مواردی را به عنوان نقاط ضعف و قوت شهر به ما و به دیگر شهردارها انتقال دادند و روز خیلی خوب و پرباری برای شهرداری نائین و دوستان عزیزمان که مهمان ما بودند رقم خورد.

شفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در برنامه‌های تلویزیونی، شبکه‌های بین‌المللی و شبکه‌های استانی سعی کردیم شهر نائین را که واقعاً جایگاه رفیع‌تر و بالاتر از جایگاه گردشگری دارد به همگان معرفی کنیم.

وی گفت: امیدواریم با نتیجه این سفر یک‌روزه در استان اصفهان با ایجاد موج خبری خیلی خوب بتوانیم در هر صورت در معرفی شهر قدمی را بیش از پیش برداشته باشیم.

کد خبر 703373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.