۲۰ درصد درخواست های طلاق در فارس منجر به سازش شد

مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: بررسی های آماری از تعداد مراجعین و موارد منجر به سازش در سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که بیش از ۲۰ درصد مراجعات به سازش رسیده و زوجین بازگشت به زندگی مشترک داشته اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس، محمدرضا هوشیار در حاشیه نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات مراکز مشاوره و امور روانشناختی اظهار کرد: سامانه تصمیم گامی برای حصول سازش زوجین متقاضی طلاق است که با همکاری و مشارکت قوه قضائیه برای کاهش طلاق در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه در تمامی شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر ایجاد شده است که در حقیقت مراکز مشاوره بهزیستی برای نظارت واحدهای غربالگری و ارزیابی روانی و اجتماعی فعال بوده که به مراجعین خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: در استان فارس نیز ۶۰ مرکز مشاوره در اجرای این طرح همکار بهزیستی هستند که تعداد ۲۸ مرکز در شهر شیراز است.

هوشیار اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری از تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ زوج مراجعه کننده به مراکز مشاوره تعداد ۶۱۵ زوج به سازش رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که به این سامانه وارد می‌شوند، مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نوع مسئله و مکانی که افراد برای دریافت خدمات مشاوره‌ای انتخاب می‌کنند به مرکز مشاوره تخصصی حوزه خانواده ارجاع می‌شوند، تصریح کرد: در مراکز خدمات براساس استاندارها، توسط مشاوران آموزش دیده و مجرب ارائه می‌شود و در نهایت سازش یا عدم سازش را به قوه قضائیه اعلام می‌شود تا بقیه مراحل طی شود.

کد خبر 703341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.