اردوغان: آمریکا حقوق بشر را در مورد اسرائیل فراموش می‌کند

رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (شنبه)، در نشست همبستگی کشورهای عربی و اسلامی با مردم غزه گفت آمریکا و غرب مدعیان حقوق بشر، حقوق‌بشر را در مورد اسرائیل فراموش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «رجب طیب اردوغان»، بعدازظهر امروز (شنبه)، در نشست همبستگی کشورهای عربی و اسلامی با مردم فلسطین در ریاض سخنرانی کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «کلمات از توصیف آنچه در غزه جریان دارد و حملات وحشیانه به بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس عاجزند. مادرانی را در غزه دیدیم در حالی کودکانشان را به آغوش کشیده بودند، جان باخته بودند و پدرانی را دیدیم که در زیر آوارها به دنبال اعضای خانواده‌هایشان بودند».

رجب طیب اردوغان ادامه داد: «اسرائیل در تلاش است تا انتقام حوادث هفتم اکتبر (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) را با کشتار بی‌گناهان، کودکان و زنان بگیرد. ۷۳ درصد کسانی که جان خود را در غزه و کرانه باختری از دست دادند، زن و کودک بودند. این جنون را نمی‌توان درک کرد.

اردوغان اضافه کرد: «کشورهای غربی حتی خواستار آتش‌بس در غزه نشدند. کسانی که در برابر ظلم سکوت کنند، به همان اندازه در این ظلم شریک هستند. آمریکا و غرب مدعی حقوق‌بشر هستند؛ اما متاسفانه آن‌ها حقوق بشر را در قبال اقدامات اسرائیل فراموش کرده‌اند».

او همچنین اشاره کرد: «اولویت ما آتش‌بس دائم در غزه و ارسال کمک‌های پیوسته انسانی به این منطقه است. باید سوخت تأسیسات مهم بخصوص بیمارستان‌های نوار غزه تامین شود. باید راهی برای باز نگاه داشتن گذرگاه مرزی «رفح» پیدا شود. باید تحقیق شود که آیا در اسرائیل بمب‌های هسته‌ای وجود دارد یا خیر. اسرائیل که مانند بچه لوس غرب رفتار می‌کند، باید ملزم به پرداخت خسارت به مردم غزه شود».

کد خبر 703313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.