سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریالی ارتقا یافت

مدیر مخابرات منطقه کردستان از توسعه و ارتقا سیستم‌های مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریالی در نقاط شهری و روستایی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به توسعه و ارتقا سیستم‌های مخابراتی استان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریالی، اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در دو بخش ایجاد و توسعه مراکز جدید و دایری پورت‌ها در حوزه سیستم‌های مخابراتی صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد مرکز جدید در ۱۱ نقطه شهری و روستایی، توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۲۰ مرکز شهری و روستایی از جمله طرح‌های اجرا شده در سال جاری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: دایری بیش از ۱۱ هزار و ۳۷۰ پورت مخابراتی از دیگر پروژه‌های محقق شده در حوزه سیستم‌های مخابراتی است که شامل ظرفیت سازی تلفن ثابت،ADSL VDSL و ftth می‌شود.

حکمت تصریح کرد: ایجاد ۱۹۲ پورت اینترنت ADSL در پنج روستای جدید از دیگر اقداماتی بوده که در این حوزه به منظور پاسخگویی به مطالبات ارتباطی و مخابراتی مشتریان اجرا شده است.

وی گفت: پروژه‌های دیگری در حوزه توسعه سیستم‌های مخابراتی در دستور کار قرار دارد که با تأمین تجهیزات و سرمایه‌گذاری موردنیاز در مرحله اجرا قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه توزیع و ارائه خدمات با کیفیت مخابراتی در نقاط روستایی همواره از استراتژی‌ها و اهداف کلان مخابراتی در کشور و به تبع آن در استان به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: با توجه به رصد و ارزیابی مناطق روستایی بر اساس نیاز آنها به خدمات و سرویس‌های مخابراتی، روستاهای مشمول طرح و پروژه‌های توسعه‌ای مشخص شده‌اند.

حکمت خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در اولویت فعالیت‌های مخابراتی و در راستای ارائه خدمات با کیفیت در دستور کار قرار دارد، تلاش در برآورده کردن ارتباطات با کیفیت و نیازهای اینترنت پرسرعت مناطق روستایی بوده که با نصب و تجهیز سیستم‌های مخابراتی قابل تسهیل است.

کد خبر 703304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.