شاخص بورس امروز ۲۰ آبان / متعادل به سمت منفی

شاخص کل در ابتدای صبح مثبت بود و پله به پله منفی شد و در نهایت به افت یک هزار و ۶۳۷ واحدی تن داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بازار بورس امروز ۱۸۱ نماد روند مثبت و ۲۴۱ نماد روند منفی داشتند، در بازار فرابورس نیز ۱۵۶ نماد مثبت و ۱۶۹ نماد منفی بود در مجموع یک بازار متعادل به سمت منفی را تجربه کردیم.

شاخص کل در ابتدای صبح مثبت بود و پله به پله منفی شد و در نهایت به افت یک هزار و ۶۳۷ واحدی تن داد، ارزش معاملات در محدوده چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و نسبت به روز چهارشنبه کاهشی بود، حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۶۲۹ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس امروز نمادهای شستا و وبانک بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فارس، فولاد، فملی، اخابر و شپدیس بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

در بازار فرابورس شاخص با رشد ۱۷ واحدی به سطح ۲۵ هزار ۲۲ واحد رسید و ارزش معاملات برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز در سطح سه میلیارد ۷۸۴ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای خاور، کوثر، زاگرس و سپیدار بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتد و نمادهای انتخاب، غصینو، بپاس بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

امروز صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی منفی بودند، صندوق‌های اهرمی نیز در دامنه منفی معامله شدند، در گروه سرمایه گذاری‌های سدبیر، وساخت، واتی وضعیت خوبی داشتند، در بیمه‌های کوثر، در خودرویی‌های خکاوه و خاور، و در گروه فلزات ذوب وضعیت خوبی داشت، در سرمایه گذاری‌های نیز ثاخت و ثتران مورد توجه بود.

هدف‌گذاری جذب ۱۰۰ همت نقدینگی به بازار مالی و مشتقه بورس کالا

مدیر بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا با اعلام خبر جذب ۶۵ همت نقدینگی در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا از ابتدای سال تاکنون گفت: هدف گذاری بورس کالا جذب ۱۰۰ همت نقدینگی به بازارهای مالی و مشتقه رسمی کشور در راستای نقش آفرینی در سیاست‌گذاری‌های کلان است که این مهم از ورود این حجم از نقدینگی به بازارهای غیررسمی ارز و طلا و همچنین خروج سرمایه جهت فعالیت در بازارهای جهانی مانند کریپتو و فارکس جلوگیری می‌کند.

به گفته آراسته، اهم اقدامات در دستور کار بورس کالای ایران راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات، صندوق‌های کالایی مس و فولاد، انتشار اوراق سلف ارزی و توسعه بازارهای موجود و تسهیل امر سرمایه‌گذاری برای عموم است.

تعرفه واردات لاستیک یک سوم شد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تعرفه واردات لاستیک از ۳۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته و توسط هیئت وزیران ابلاغ شده است امیدواریم که این ناترازی با واردات و افزایش تولید داخلی رفع شود. در شبکه توزیع لاستیک نیز از طریق سامانه‌های فروش وزارت صمت و خود شرکت‌های تولید کننده به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می‌رسد. لاستیک کالای سرمایه‌ای نیست و تاریخ مصرف دارد، مردم در هر زمانی می‌توانند در صورت نیاز، این محصول از طریق سامانه‌های معرفی شده با قیمت مصوب خریداری کنند.

عرضه ۳۰۰ دستگاه خودرو کارا در بورس کالا

تالار خودرو بورس کالا چهارشنبه هفته آینده (۲۴ آبان ماه) میزبان عرضه ۳۰۰ دستگاه کارا تک کابین و دوکابین متعلق به شرکت بهمن موتور است. جزئیات عرضه‌های کارا تک کابین و دو کابین متعلق به شرکت بهمن موتور در بورس کالا، ۲۴ آبان:

کارا تک کابین؛ تعداد: ۲۰۰ دستگاه، عرصه کننده: بهمن موتور، قیمت پایه: ۴۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، درصد پیش پرداخت: ۱۰ درصد، تاریخ عرضه: ۲۴ آبان، تاریخ تحویل: ۲۳ دی

کارا دو کابین،؛ تعداد: ۱۰۰ دستگاه، عرضه کننده: بهمن موتور، قیمت پایه: ۴۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، درصد پیش پرداخت: ۱۰ درصد، تاریخ عرضه: ۲۴ آبان

۴۰ شرکت در صف واگذاری / پتروشیمی شازند به زودی واگذار خواهد شد

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳، در گفتگوی اختصاصی با بورس نیوز بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های بانکی در تأمین مالی، ما فقط از طریق واگذاری شرکت‌های تحت مالکیت مان می‌توانیم سرمایه گذاری‌های خود را در پروژه‌های جدید انجام بدهیم. در حال حاضر شرکت قند پیرانشهر برای واگذاری آگهی شده است. به زودی شرکت پتروشیمی شازند و بانک اقتصاد نوین را آگهی خواهیم کرد و در ادامه شرکت‌های قندی و مواد غذایی به ترتیب واگذار خواهند شد.

رکوردشکنی بانک‌های مرکزی جهان در خرید طلا

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال ۸۰۰ تن طلا خریداری کردند که بالاترین رکورد طی ۹ ماه است. تقاضای جهانی طلا بدون احتساب معاملات خارج از بازار (OTC) ۸ درصد بیشتر از میانگین پنج ساله خود در سه ماهه سوم بوده، اما در مقایسه با بالاترین رکورد سال گذشته، ۶ درصد کاهش داشته است. طبق داده‌های شورای جهانی طلا، چین بزرگ‌ترین خریدار طلا در سال جاری بوده است. از خریداران قابل توجه دیگر می‌توان به لهستان، سنگاپور، ترکیه، روسیه و هند اشاره کرد.

کد خبر 703284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.