اصفهان در سال جاری ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشت/ لزوم کاهش سفرهای غیرضروری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از ابتدای سال جدید تا بیستم آبان‌ماه ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشته است، گفت: با توجه به این شرایط کاهش سفرهای درون غیر ضروری را به شهروندان توصیه می‌کنیم.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با استناد به اطلاعات سامانه‌های پایش آلودگی هوای شهر اصفهان و گزارشات اداره کل محیط زیست، شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها و عموم مردم قرار دارد، از این‌رو برای استمرار پایداری هوا تا اواسط هفته جاری برنامه‌ها و تمهیدات ویژه ترافیکی برای شرایط اضطرار هوا پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد و جدیت پلیس راهور جهت انجام این طرح ادامه داد: معاینه فنی خودروها و ایجاد محدودیت تردد وسایل نقلیه آلاینده یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه ترافیک است که با اجرای طرح lez و انتقال اطلاعات و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های ترافیکی اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان با توصیه به کاهش سفرهای غیرضروری و استفاده از حمل‌ونقل همگانی جهت سفرهای ضروری افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم شماره پلاک خودروهای آلاینده را جهت جلوگیری از تردد، توقیف و اعمال قانون به پلیس راهور اعلام کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه شهر اصفهان از ابتدای سال جدید تا بیستم آبان ماه ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشته است، اضافه کرد: رفع مشکل آلودگی هوا در بلند مدت، نیازمند تغییر نگرش مسئولان و سبک زندگی شهروندان و طراحی شهری است، همچنین انتقال صنایع، گسترش حمل‌ونقل پاک و توسعه حمل‌ونقل همگانی اصفهان از راهکارهای کاهش آلودگی هوای اصفهان است.

کد خبر 703263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.