اهدای ۳۷ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را حدود ۸۵۰ هزار نسخه دانست و گفت: طی یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی‌خونسار اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان، برنامه‌های متنوعی در این نهاد فرهنگی برگزار می‌شود.

وی عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی در سه روز متوالی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته دانست و افزود: بر اساس برنامه، کتابخانه‌های عمومی استان کردستان هم‌زمان با سراسر کشور در روزهای (بیست‌وسوم، بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم آبان) از متقاضیان به صورت رایگان عضویت به عمل می‌آورند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: بر این اساس علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی در این سه روز علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند به سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های به نشانی اینترنتی www.samanpl.ir مراجعه کنند و با دریافت کد تخفیف از سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه موردنظر خود عضو شوند.

حسنی‌خونسار با اشاره به بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: این طرح از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان اجرا می‌شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.

وی از اجرای طرح «کتاب خون» با همکاری اداره کل انتقال خون استان خبر داد و اضافه کرد: کارکنان، کتابداران، همچنین اعضا و علاقه‌مندانی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون در یک روز مشخص و اهدای خون در این طرح مشارکت داشته باشند.

اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه‌های عمومی کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان، تصریح کرد: بر اساس این طرح علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

حسنی خونسار با اشاره به شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «آینده خواندنی است»، ادامه داد: به همین مناسبت، ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با دعوت از مسئولان، علاقه‌مندان و برگزیدگان حوزه کتاب در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه برخی دیگر از برنامه‌های این هفته در استان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع دیگر در این ایام اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل مسابقات کتاب‌خوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوانی، جمع‌خوانی و حضور مدارس در کتابخانه‌ها خواهد بود.

فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در کردستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

حسنی خونسار تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را حدود ۸۵۰ هزار نسخه دانست و گفت: طی یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان‌ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع دانست و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری استان کردستان کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان در این شهرک شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری شد و اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی از عوامل مهم در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و توسعه فرهنگی کشور است.

کد خبر 703259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.