تشییع ۳۷۰ شهید هم‌زمان؛ دیروز اصفهان امروز غزه

۲۵ آبان مردم اصفهان بی‌شباهت به وضعیت امروز غزه نیست، روزی در اصفهان ۳۷۰ شهید بر شانه‌های مردم تشییع شد و حالا در غزه روزانه همین تعداد شهید تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایثار، شجاعت، ازخودگذشتگی، جان‌فشانی، ولایتمداری و حماسه؛ اینها کلیدواژگانی است که هر سال روز ۲۵ آبان برای مردم اصفهان زنده می‌شود. این واژگان یادآور رشادت‌های فرزندان رشید اسلام، شیرزنان و غیورمردان جبهه‌های مقاومت در ایران عزیزمان است؛ کسانی که هرچه داشتند از بذل جان تا بذل مال در طبق اخلاص گذاشتند و پیشکش نایب امام زمان (عج) خود کردند.

به‌درستی که اگر نبود، این واژگان و این گذشت‌ها مذهب و تاریخ ما به یغما رفته بود. در خط به خط وصایای شهدا ایمان به وحدانیت چنان موج می‌زند که گویی توسط یک معلم عرفان به رشته تحریر در آمده است؛ شهدایی که پس از عملیات محرم در یک روز سرد پاییزی پیکر مطهرشان بر شانه‌های استوار مردم اصفهان تشییع شد.

حماسه چنان عظیم بود که امام خمینی (ره) فرمودند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند، مع‌ذلک، همین شهیدداده‌ها و داغ‌دیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند. امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همه ما باید برای اسلام فدا شویم.‌»

تشییع ۳۷۰ شهید همزمان؛ دیروز اصفهان امروز غزه

اما آن روزهای سخت گذشت و دفاع مقدس ما برای خودمان خاطره و برای دیگران الگو شد؛ الگویی که می‌توان آثار آن را در همه جبهه‌های مقاومت دید که یکی از این جبهه‌ها فلسطین است. فلسطینی که روزی بی‌اراده بود، امروز با الگو قرار دادن بیداری ما به مقاومت در برابر جانی‌ترین دشمن بشریت رسیده است.

دژخیمان تا بن دندان مسلح رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حملات گسترده و نسل براندازنده خود به باریکه غزه، هر روز و هر ساعت ۲۵ آبانی نظیر آنچه که در سال ۱۳۶۱ بر اصفهان گذشت را برای مردمان غزه به ارمغان می‌آورند.

تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم محاصره‌شده در این باریکه، در خاک و خون غلطیده‌اند؛ کمتر جنایت جنگی وجود دارد که صهیونیست‌ها در غزه مرتکب نشده باشند؛ آنها با بستن آب به روی مردم، حمله به بیمارستان‌ها، ممانعت از سوخت‌رسانی به آن‌ها و هدف‌گیری خبرنگاران برای انعکاس آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد، غزه را به کلکسیونی از جنایات جنگی تبدیل کرده‌اند.

تشییع ۳۷۰ شهید همزمان؛ دیروز اصفهان امروز غزه

حال این سوال مطرح است که در کجای دنیا می‌توان چنین ظلمی را علیه کودکان معصوم و غیرنظامیان بی‌پناه مرتکب شد و چگونه می‌توان تصور کرد که هر روز کار مردم مظلوم غزه شده است وداع با پیکر بی‌جان عزیزانشان؟ آیا غیر از این است که این مردم مقاوم از مکتب عاشورا و انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند؟ آیا برای رزمندگان غیوری که با لباس‌های غیرنظامی و نداشتن آذوقه در برابر دشمن خون‌خوار ایستاده‌اند، رمقی باقی مانده است؟

به هر روی تفکر تسلیم شدن در مقابل دشمن در لشکر حزب‌الله و جبهه مقتدر مقاومت کاملاً بی‌معنا است و امید است با وعده الهی، این روزها به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین و تمام آزادگان جهان تبدیل شود و شاهد تسریع روند اضمحلال رژیم جعلی و خبیث اشغالگر صهیونیستی باشیم.

روحیه مقاومت مردم تأثیر خود را در سطح جهان گذاشت

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سالروز ۲۵ آبان و روز حماسه مردم اصفهان اظهار کرد: یکی از نمونه‌های حماسه و مقاومت ملت ایران که برای منطقه و جهان الگو شد، حماسه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ مردم اصفهان بود؛ مردم اصفهان در این روز ۳۷۰ شهید را تشییع و در همان روز به جبهه‌ها نیرو اعزام کردند و به دنیا نشان دادند ما بر موضع حق خود مقاومت می‌کنیم و از جنایات دشمن بعثی تحت حمایت آمریکا و اروپا و صهیونیست‌ها، نه‌تنها وحشت نداریم، بلکه به استقبال شهادت با تفکر عاشورایی می‌رویم.

وی افزود: به‌طور قطع این روحیه مقاومت و ایستادگی مردم اصفهان تأثیر خود را در سطح منطقه و جهان برجای گذاشت و امروز شاهدیم مردم مسلمان منطقه و حتی غیرمسلمان در سراسر جهان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند، مقاومت می‌کنند و در دفاع از مظلوم به میدان می‌آیند.

استاد دانشگاه با اشاره به عظمتی که مردم اصفهان در این روز خلق کردند، ابراز کرد: این عظمت به‌قدری بود که امام راحل فرمودند در کجای دنیا می‌توانید شهری را مثل اصفهان پیدا کنید؛ این عظمتی که در شهر متمدن اصفهان به وجود آمد، ریشه در گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان که نماد دین‌داری مردم این شهر است، دارد و در آن ایام این گنبدها به پرچم‌های مشکی عزاداری سیدالشهدا (ع) و به حجله‌های قرمز شهدا تبدیل شدند که امروز در غزه همچون آن حماسه تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عظمت‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس و پیشرفت‌های علمی و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا به الگویی برای ملت‌های منطقه تبدیل شده است، گفت: این الگو موجب بیداری اسلامی و به دنبال آن موجب مقاومت اسلامی در منطقه و جهان شده است.

نصری ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی تا ۴۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همه جنایت‌های خود در منطقه پیروز بود، اما بعد از پیروزی انقلاب و با این بیداری اسلامی و الگوی مقاومت در منطقه نتوانسته حتی یک قدم هم پیشروی کند تا جایی که در جنگ‌های هشت روزه، ۱۱ روزه، ۲۲ روزه، ۵۱ روزه علیه غزه و در جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان شکست خورد و مجبور شد از این مناطق به‌طور مفتضحانه فرار کند.

نقش کلیدی انقلاب اسلامی در شکست غیرقابل ترمیم رژیم غاصب

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز هم در دنیا شکست جدیدی را از ملت محاصره شده و مظلوم غزه تجربه می‌کند، تاکید کرد: همه اینها ریشه در الگوی انقلاب اسلامی ایران دارد که بعد از پیروزی بزرگ در مقاومت ۳۳ روزه لبنان رخ داد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه الیوت کوهن، استراتژیست معروف آمریکایی اعلام کرد «این که مشتی جوان با اسلحه سبک و بدون پشتیبانی دیگران چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان (یعنی رژیم صهیونیستی) را زمین‌گیر می‌کنند نشانه‌هایی از یک پایان است»، اذعان کرد: نظریه پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما را باید فراموش کرد، چرا که آغاز این هزاره آغاز سیطره نظام لیبرال دموکراسی آمریکا نخواهد بود و بر پیشانی این هزاره تولد قطب قدرت اسلام نقش بسته شده و سرمنشا تمام حرکت‌های اسلام‌گرایانه و آزادی‌خواهانه الگوی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات طوفان‌الاقصی و اتفاقات منطقه حاصل بیداری و مقاومت اسلامی در منطقه بوده که زمینه ذلت و عقب‌نشینی و فروپاشی رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است، تصریح کرد: در اسفند سال گذشته رئیس رژیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل در مقابل چشمان من در حال فروپاشی است و امروز با مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌بینیم که بیداری جهانی در حال شکل‌گیری است، تا جایی که دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا، مردم واشنگتن و شهرهای مختلف آمریکا و اروپا از غرب تا شرق عالم همه علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار می‌دهند.

نصری ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پایه گذار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» و جنایت‌کاران دنیا است که با بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه موجب خلق پیروزی‌های بزرگ علیه جنایت‌کاران شد و امروز با مقاومت مردم فلسطین شاهد بیداری جهانی و به دنبال آن مقاومت جهانی علیه همه جنایت‌کاران در شرق و غرب دنیا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری تا عاشورایی نشویم زمینه ظهور ولی مطلق حق فراهم نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید همه تحولات در سطح منطقه و جهان را از این زاویه بررسی کنیم و زمینه‌ساز ظهور با در نظر گرفتن الگوی حسینی باشیم.

کد خبر 703204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.