آخرین اخبار خرید و فروش پلاک‌ رند برای خودروها / هشدار پلیس به لاکچری‌بازها

سال‌های گذشته عکس‌هایی از خودروهای سوپرلوکس با پلاک‌های رند باعث شد تا شایعات زیادی درباره خرید و فروش پلاک‌های رند مطرح شود، در حال حاضر نیز پلیس اعلام کرده است که به‌هیچ‌وجه چیزی به نام پلاک رند و لاکچری وجود ندارد و تخصیص این نوع پلاک‌ها به‌طور کامل مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طی سال‌های گذشته برخی به اصطلاح افراد لاکچری برای خودروهای مدل بالای خود درخواست پلاک رند داشته‌اند و گاهی برخی از این افراد حاضر به پرداخت صدها میلیون تومان هزینه بودند تا پلاک‌های رند و لاکچری دریافت کنند، این در حالی است که همیشه پلیس با این‌گونه اقدامات غیرقانونی برخورد می‌کند، طبق اظهارات مقام‌های انتظامی به‌هیچ‌وجه پلیس چیزی به نام پلاک رند و پلاک لاکچری ندارد و تخصیص این نوع پلاک‌ها به‌طور کامل مسدود شده است، تمام پلاک‌ها فارغ از نوع خودرو با هر میزان ارزش مادی، به‌طور تصادفی و سیستمی صادر می‌شود و چاپ یا اختصاص پلاک به طور کامل از حالت دستی خارج شده است.

پلاک‌های رند در فهرست سیاه است

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا درباره خرید و فروش پلاک‌های به اصطلاح خاص و لاکچری اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه پلیس چیزی به نام پلاک رند و پلاک لاکچری ندارد و تخصیص این نوع پلاک‌ها به طور کامل مسدود شده است.

وی افزود: تمام پلاک‌ها فارغ از نوع خودرو با هر میزان ارزش مادی، به‌طور اتفاقی و سیستمی صادر می‌شود و چاپ یا اختصاص پلاک به‌طور کامل از حالت دستی خارج شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: سامانه‌های چاپ پلاک با ورود اطلاعات وسیله نقلیه، پلاک آن را به‌طور تصادفی انتخاب خواهند کرد.

وی درباره نصب پلاک‌های رند خودروهای دیگر روی خودروهای به اصطلاح لاکچری گفت: این عمل به صورت کامل خلاف قانون است و در صورت مشاهده، خودرو توقیف و با متخلف برخورد قانونی می‌شود، همچنین پلاک‌های رند در فهرست سیاه قرار دارد و از فرایند تخصیص خارج شده است.

آخرین اخبار خرید و فروش پلاک‌ رند برای خودروها / پلیس هشدار داد

پلاک‌های رند چند صد میلیون تومانی صحت دارد؟

سال‌های گذشته انتشار عکس‌هایی از خودروهای سوپر لوکس با پلاک‌های رند که البته نمی‌توان با قطعیت از اصالت این عکس‌ها اطمینان پیدا کرد باعث شده تا شایعات زیادی درباره خرید و فروش پلاک‌های رند مطرح شود و در این شایعات، صحبت از قیمت‌های نجومی چند صد میلیونی به میان آید.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا وقت در واکنش به انتشار تصاویری از خودروهای سوپر لوکس با پلاک‌های رُند و شایعه‌هایی مبنی بر خرید و فروش چند صد میلیون تومانی این پلاک‌های رند اظهار کرده بود: بر اساس سامانه شماره‌گذاری پلیس راهور، پلاک خودروها فردمحور بوده است و با توجه به اینکه هر پلاک به یک نفر اختصاص پیدا می‌کند، قابلیت انتقال آن به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

وی افزود: زمانی که یک شماره پلاک به یک فرد اختصاص پیدا می‌کند این شماره در سیستم به نام وی قفل می‌شود و حتی اگر این شماره روی خودرویی نیز نصب نشود، در سامانه به نام این شخص خواهد ماند و هیچ سازوکاری برای انتقال و یا خرید و فروش پلاک خودروها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا وقت در واکنش به عکس برخی خودروهای سوپر لوکس دارای پلاک رند ادامه داد: البته ممکن است فردی که به صورت تصادفی، این پلاک‌های رند برای وی صادر شده، این پلاک را در اختیار فرد دیگری قرار دهد اما این پلاک در سامانه پلیس به نام مالک اولیه آن خواهد بود و هیچ فرایندی تحت عنوان انتقال مالکیت پلاک خودرو در سامانه تعریف نشده است.

وی گفت: پلاک‌های ملی از ابتدای صدور تا انتها تنها یک مالک خواهند داشت و حتی در صورت فوت صاحب پلاک، این پلاک‌ها قابل انتقال به ورثه نیز نیست.

حذف اتوماتیک پلاک رند از سامانه شماره گذاری

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس گفت: در سال ۱۴۰۰ درباره وضعیت شماره پلاک‌های رند، گفته در پلاک‌های قدیمی که به مالکان جدید اختصاص پیدا می‌کند یا در پلاک‌های جدیدی که به خودروهای نوشماره تخصیص داده می‌شود، دیگر شماره‌های رند وجود ندارد و حتی در صورت وجود، این پلاک‌ها به صورت سیستمی، از سامانه شماره‌گذاری حذف خواهند شد.

سرهنگ محمدی البته این نکته را هم یادآوری کرده که تا سال ۱۳۹۵، پلاک‌های رند (حتی با ۵ شماره تکراری) نیز به متقاضیان واگذار می‌شد، اما از آن سال به بعد، تخصیص پلاک رند متوقف شده است و حتی پلاک‌هایی که چهار رقم تکراری داشته باشد، نیز از سامانه حذف می‌شود.

هیچ پلاک رندی واگذار نمی‌شود

پانزدهم شهریور سال ۱۴۰۰، این مقام انتظامی در پاسخ به چگونگی واگذاری پلاک‌های رند به ماشین‌های لوکس تصریح کرد: چند سالی است که به‌هیچ‌وجه پلاک‌های رند واگذار نمی‌شود و در لیست سیاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نصب پلاک‌های رند روی خودروهای لوکس تصادفی است و پلاک‌های رند روی ماشین‌های ایرانی از جمله وانت‌ها و پرایدها هم وجود دارد و تنها روی ماشین‌های گران‌قیمت نیست، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بعضی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از خودروهای گران‌قیمت با پلاک‌های رند اغلب فتوشاپ است و بعضی پلاک‌های رند روی ماشین‌های خارجی پلاک‌های دیپلمات بوده که به تعداد محدود به سفارتخانه‌ها داده شده است.

کد خبر 703171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.