ال‌کلاسیکو به حاشیه نرود، زیبا می‌شود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازی سپاهان و پرسپولیس با سایر بازی‌های لیگ تفاوت دارد و این دو تیم همیشه یک نمایش طوفانی را از خود ارائه می‌دهند، اگر ال‌کلاسیکو دچار حاشیه نشود، یکی از بهترین رقابت‌های لیگ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فردا _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌_ دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شرایط روحی سپاهان برای ال‌کلاسیکو مناسب است

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شرایط طلایی‌پوشان پیش از این جدال حساس اظهار کرد: سپاهان پس از مشکلاتی که در آستانه بازی با ملوان داشت و نتیجه‌ای که در این جدال کسب کرد، در آسیا یک پیروزی به موقع را به دست آورد و به نوعی تمام حواشی را تلافی کرد.

وی افزود: طلایی‌پوشان به این پیروزی نیاز داشتند، در بازی‌های آسیایی تنها سه تیم دوم از پنج گروه صعود خواهند کرد و بنابراین این برد پرگل، شانس شاگردان مورایس را افزایش داد، در حال حاضر کافی است آن‌ها در دو بازی بعدی خود امتیازات لازم را کسب کنند و در حتی اگر نیروی هوایی را از پیش‌رو بردارند و مقابل الاتحاد شکست بخورند، باز هم می‌توانند به دلیل تفاضل گل بهتر از گروه خود صعود کنند.

الکلاسیکو به حاشیه نرود، زیبا می‌شود

سبک بازی پرسپولیس و طلایی‌پوشان تفاوت دارد

مربی سابق سپاهان با اشاره به شرایط پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در بازی‌های اخیر تا حدودی دچار بحران شده و شرایط روحی بازیکنان آن نامناسب است، اما باید پذیرفت بازی سپاهان و پرسپولیس با سایر بازی‌های لیگ تفاوت دارد و این دو تیم همیشه یک نمایش طوفانی را از خود ارائه می‌دهند، اگر ال‌کلاسیکو دچار حاشیه نشود، یکی از بهترین رقابت‌های لیگ خواهد شد.

وی درباره سبک بازی شاگردان مورایس و گل‌محمدی خاطرنشان کرد: سبک بازی دو تیم شباهتی به یکدیگر ندارد، چراکه سپاهان در انتقال توپ از دفاع به حمله سریع عمل می‌کند و در سوی مقابل پرسپولیس تیمی است که در انتقال توپ از دفاع به حمله حوصله بسیاری خرج می‌کند، در واقع شاگردان مورایس همیشه بازی را به گوشه‌های زمین می‌کشند و پس از آن با تعویض ناگهانی منطقه فرصت گلزنی ایجاد می‌کنند، بنابراین سبک بازی دو تیم متفاوت است.

الکلاسیکو به حاشیه نرود، زیبا می‌شود

دفاع تیمی قرمزپوشان منسجم‌تر است

چرخابی ادامه داد: دفاع تیمی پرسپولیس بهتر از سپاهان است، نقطه ضعف طلایی‌پوشان در درجه اول دفاع تیمی است، مورایس اگر بخواهد مقابل قرمزپوشان با سیستم یک هافبک دفاعی بازی کند به احتمال فراوان آسیب خواهد دید چراکه مدافعان کناری و هافبک‌های این تیم در حمله شرکت می‌کنند و اگر تیم رقیب ضد حمله بزند تنها دو دفاع وسط در زمین سپاهان حضور خواهند داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص نوع بازی سپاهان بیان کرد: پیشنهاد من این است که مورایس در مقابل پرسپولیس از دو هافبک وسط دفاعی استفاده کند تا مدافعان کناری با خیال راحت نفوذ کنند، آن‌ها می‌توانند با سیستم ۱_۳_۲_۴ یا ۲_۴_۴ بازی کند که دو هافبک دفاعی در میان زمین حضور داشته باشند، چراکه این دو سیستم دفاع تیمی را تقویت می‌کند.

وی گفت: فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌شود در خصوص ورزشی که نتایج آن در ثانیه رقم می‌خورد پیش‌بینی خاصی داشت.

الکلاسیکو به حاشیه نرود، زیبا می‌شود

کد خبر 703107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.