پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات خاکبرداری طرح کمربندی خوانسار

شهردار خوانسار از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات خاکبرداری طرح کمربندی خوانسار خبر داد و گفت: لازم است برای اجرای این طرح در بافت فرسوده شهر، ۵۰ هزار مترمربع آزادسازی صورت گیرد.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: آزادسازی املاک واقع در طرح‌ها از برنامه‌های مدون مدیریت شهری دوره ششم است تا از این طریق زمینه اجرای پروژه‌های شهری، تعریض و اتصال شبکه معابر شهر تحقق پیدا کند، زیرا گره‌های کوری به واسطه آزادسازی نشدن برای توسعه و پیشرفت شهر خوانسار ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای آزادسازی کوچه شهید داوود رضایی در محدوده هتل زاگروش تا مسجد آقانظری، تاکنون دو میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل پروژه آزادسازی به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

شهردار خوانسار از آزادسازی محدوده امام زاده احمد، لاین بعد از رودخانه بزرگ شهر به سمت پل خان با دو میلیارد تومان اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: لازم است در بافت فرسوده شهر ۵۰ هزار مترمربع آزادسازی صورت گیرد که نیاز به تخصیص اعتبارات دولتی است.

احمدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین طرح شهرداری رفع قوس ۱۸۰۰ متر کمربندی جنوبی شهر از سمت دامنه است و تلاش داریم تا دو ماه آینده کوه‌بری و خاکبرداری پروژه به انجام برسد، تصریح کرد: قوس کمربندی شهر بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری دارد که تاکنون ۷۰ درصد آن اجرا شده است، اگر این پروژه به دست پیمانکار دولتی انجام می‌شد، بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وی با بیان اینکه احداث پارک گردو به علت تملک کامل زمین هنوز اجرایی نشده است، گفت: میدان نام‌آوران و ساختمان آتش‌نشانی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری است.

شهردار خوانسار با اشاره به اینکه سال گذشته تنها ۹۲ تن قیر رایگان به شهرداری خوانسار تخصیص داده شد، افزود: کاهش اعتبارات ارزش افزوده، توزیع نشدن عادلانه اعتبارات میان شهرداری‌ها و کاهش تخصیص قیر رایگان، شهرداری را در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 703103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.