سپاهان و ۲ دهه شکست‌ناپذیری لیگ برتری برابر پرسپولیس در نقش جهان + جدول

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می​‌رود که نزدیک به دو دهه است در رقابت​‌های لیگ برتر و در زمین به پرسپولیس در نقش‌جهان نباخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به‌طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو د

ر همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۲۰ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، همچنین تاکنون ۱۹۱ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۵ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وپنجمین بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در ۴۴ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و ۱۵ برد مقابل رقیب سنتی داشته است، در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است. دو دیدار فصل گذشته لیگ برتر دو تیم نیز با یک تساوی و یک پیروزی برای سپاهان همراه بود.

مصاف‌های دو تیم در اصفهان معمولاً با گل‌های کمی همراه بوده است، به‌طوری که میانگین گل زده دو تیم در تقابل‌هایی که در اصفهان برگزار کرده‌اند کمتر از یک گل در هر بازی بوده است. در ۴۰ دیداری که دو تیم در اصفهان برگزار کرده‌اند، سپاهان ۱۱ بار و پرسپولیس ۸ بار به پیروزی رسیده‌اند و اکثر دیدارهای دو تیم مانند چهار تقابل از پنج تقابل قبلی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در اصفهان. با نتیجه تساوی به پایان رسیده است،

در بین بازی‌هایی که نتیجه آن در زمین مشخص شده است و نتیجه انضباطی رقم نخورده است، از آخرین برد پرسپولیس برابر سپاهان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر آن هم در ورزشگاه نقش جهان نزدیک به دو دهه می‌گذرد، پرسپولیس آخرین بار دی‌ماه ۱۳۸۲ موفق به شکست سپاهان در نقش‌جهان شد و از آن زمان تاکنون در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر موفق به شکست سپاهان در نقش جهان نشده است، البته در این بین سابقه داشته است که پرسپولیس یک‌بار در فولادشهر سپاهان را شکست دهد، همچنین این تیم در چارچوب مسابقات جام حذفی دو بار در نقش جهان سپاهان را شکست داده است.

پرسپولیس در سال‌های اخیر دو بار در حالی که سپاهان میزبان بوده است این تیم را در چارچوب بازی‌های لیگ برتر شکست داده است، اولین بار مربوط به دیداری است که در واقع به دلیل حضور نیافتن سپاهان در زمین در اعتراض به حضور نیافتن تماشاگرانش برگزار نشد و به حکم کمیته انضباطی پرسپولیس برنده آن دیدار شد و دومین بار دیداری بود که به میزبانی سپاهان در اراک برگزار شد و آن دیدار با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

سپاهان و دو دهه شکست ناپذیری لیگ برتری برابر پرسپولیس در نقش جهان+ جدول

کد خبر 703096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.