بخش تئاتر خیابانی موجب رونق جشنواره‌ تئاتر استان شد

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حضور بخش تئاتر خیابانی در کنار بخش تئاتر صحنه‌ای موجب رونق جشنواره امسال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی تمنایی شامگاه جمعه _نوزدهم آبان_ در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با بیان ویژگی‌های این دوره از جشنواره، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۰ گروه، متقاضی شرکت در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان بودند و این نشان دهنده افزایش کمیت و چشمگیر جشنواره است.

وی با اشاره به دو دهه رکود جشنواره، افزود: رشد آثار رسیده به جشنواره امسال، نشان از حضور پررنگ هنرمندان اصفهانی دارد و این مزیتی برای استان اصفهان محسوب می‌شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: حضور بخش تئاتر خیابانی در کنار بخش تئاتر صحنه‌ای موجب رونق جشنواره شد.

تمنایی با بیان اینکه امسال هنرمندان بخش تئاتر خیابانی خوب و با قدرت وارد صحنه شدند، خاطرنشان کرد: افتتاح و راه‌اندازی کانون تئاتر خیابانی استان اصفهان، و برگزاری دوره‌های آموزشی باعث شد تا شاهد حضور پررنگ ۵۹ اثر خیابانی باشیم، از این رو این اتفاق یکی از امتیازات و مشخصات بارز جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نباید از هنرمندان و آثار شهرستان‌ها غافل شد، اظهار کرد: حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی در سال‌های گذشته کم فروغ بود، از این رو نیمی از آثار ارسال شده در جشنواره امسال مربوط به شهرستان‌هایی از قبیل خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، کاشان، شاهین شهر، فولاد شهر و موارد از این دست بود که این نقطه امید و رویشی برای استان اصفهان محسوب می‌شود.

تمنایی ادامه داد: در استان اصفهان گروه‌های تئاتر خوبی داریم که نباید از آثار این هنرمندان غافل شد، چراکه استان اصفهان به هنر معروف است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات متنوع و خوبی در این دوره از جشنواره ارائه شد، تصریح کرد: دفاع مقدس، ارزشی و اجتماعی موضوعات امسال جشنواره بودند که در این میان آثار دفاع مقدس خوش درخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: این هنر هنرمند است که در زمینه‌های مختلف بتواند روایتگر مسائل تلخ و شیرین جامعه خود باشد.

تمنایی با بیان اینکه امیدوار هستیم این جشنواره ادامه‌دار باشد، گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با نام و یاد شهدا آغاز شد و امیدوار هستیم موضوعات دفاع مقدس در هنر نمایش متجلی شود.

در ادامه مراسم اسامی برندگان به شرح زیر اعلام شد:

بخش تئاتر صفحه‌ای

نمایشنامه نویسی:
رتبه دوم: گالیله
رتبه سوم: ۲۹۱

کارگردانی:
رتبه اول: گالیله
رتبه دوم: ۲۹۱
رتبه سوم: داستان آن کلات و کسوف

بازیگری زن:
رتبه اول: ۲۹۱
رتبه دوم: کسوف و تبار خون
رتبه سوم: استاد پینه دور و داستان آن کلات

بازیگری مرد:
رتبه اول: تئاتر هنگامه‌ای که آسمان شکافت
رتبه دوم: گالیله و کسوف
رتبه سوم: گالیله و ۲۹۱

بخش تئاتر خیابانی

طرح و ایده:
رتبه اول: شیرینی‌های دروغ
رتبه دوم: زمین شماره ایکس
رتبه سوم: اشرف مخلوقات و تقاطع

کارگردانی:
رتبه اول: شیرینی‌های دروغ
رتبه دوم: اشرف مخلوقات و زمین شماره ایکس
رتبه سوم: تقاطع و زندگی با طعم محبت

بازیگری زن:
رتبه اول: گروه بازیگران نمایش شیرینی‌های دروغ
رتبه دوم: رستم ویلچر سوار
رتبه سوم: اوی منفی و دویرج

بازیگری مرد:
رتبه اول: شیرینی‌های دروغ
رتبه دوم: شرف مخلوقات و زمین شماره ایکس
رتبه سوم: زندگی با طعم محبت و سیری از یک سرنوشت

همچنین در بخش تئاتر صفحه‌ای، تئاترهای کسوف، ۲۹۱ و گالیله و در بخش تئاتر خیابانی اشرف مخلوقات از اصفهان، زمین شماره ایکس و شیرینی‌های دروغ از اردستان به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

کد خبر 703060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.