۸ کلبه‌ کمین و اطراق شکارچیان در مریوان تخریب شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: با پیگیری یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان، هشت کلبه محل کمین و اطراق شکارچیان تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان، حبیب‌الله دبستانی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان، هشت کلبه شکار متخلفان را در ارتفاعات منطقه شناسایی و تخریب کردند.

وی افزود: همکاران پس از پایش چندین ساعته منطقه و برخورد با چندین مخفیگاه، شکارچی را مشاهده نکردند اما در ادامه مأموریت همه کلبه‌های شکارچیان را تخریب و آتش زدند تا مورد سوءاستفاده افراد قرار نگیرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان ادامه داد: کلبه ساخته شده شکارچیان در زبان محلی «کولیت» نام دارد و شکارچیان سودجو از این کولیت‌ها به عنوان نوعی سنگر برای کشتار حیات وحش بویژه پرندگان استفاده می‌کنند که غیرقانونی و غیراخلاقی بوده و ضروری است که با عاملان این کولیت‌ها به شدت برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود تا با مشارکت خود در حفظ و صیانت از محیط زیست و جانداران، اداره کل حفاظت محیط زیست را در جریان تخریب، شکار غیرمجاز و هرگونه ملازمه با محیط زیست و امنیت وحوش با شماره آنلاین ۱۵۴۰ قرار دهند.

کد خبر 703050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.