پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید

پارک لاوان شهر سنندج، امروز (جمعه) با حضور مسئولان استانی و شهری و استقبال پرشور مردم به افتتاح رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شهر سنندج، پارک چهار هکتاری «لاوان» واقع در محله اسلام‌آباد شهر سنندج، بعدازظهر امروز _جمعه نوزدهم آبان_ با حضور استاندار کردستان، شهردار، فرماندار، اعضای شورای شهر سنندج و استقبال کم‌نظیر مردم این شهر به افتتاح رسید.

در این آئین پس از سخنرانی تعدادی از مسئولان استانی و شهری، برنامه‌های شاد و متنوعی اعم از اجرای موسیقی کُردی توسط گروه‌های مختلف هنری، دف‌نوازی، نمایش طنز و شعبده‌بازی اجرا شد و در آئین پایانی نیز از «محمد حسین بهمنی» هنرمند سنندجی به پاس سال‌ها خدمت به فرهنگ و هنر استان کردستان، تجلیل به عمل آمد.

برای جابجایی و سهولت دسترسی مردم شهر سنندج برای حضور در این مراسم در نقاط مختلف شهر، اتوبوس‌هایی تدارک دیده شده بود و بخش‌هایی از مراسم نیز همزمان از شبکه استانی کردستان پخش شد.

پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید

عملیات احداث پارک چهار هکتاری «لاوان» واقع در محله اسلام‌آباد (تقتقان) سنندج از تیرماه امسال آغاز شد که امروز پس از گذشت حدود پنج ماه به بهره‌برداری رسید.

این در قالب پنج سکو طراحی شده که سکوی نخست آن به پارکینگ، سکوی دوم به فضای سبز و نشیمنگاه خانوادگی و سکوی سوم به ست بازی کودکان و پیاده‌راه اختصاص دارد و در دیگر سکوها نیز ست ورزشی، زمین فوتبال، زمین والیبال و مسیر دوچرخه‌سواری احداث شده است.

پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید

احداث این پارک علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در نواحی کمتر برخوردار شهر سنندج، تأثیر بسزایی نیز در کاهش ترافیک هسته مرکزی، بار گردشگری و تفریحی پارک جنگلی آبیدر خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، کلمه «لاوان» در زبان کُردی به معنی جوانان است که نام پارک اسلام‌آباد به این عنوان مزین شده بود.

پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید

کد خبر 703043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.