آغاز رصد فعالیت معادن شن و ماسه غرب شیراز

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: معادن تولید شن و ماسه در غرب شیراز مورد رصد و پایش کامل قرار دارند و در برهه های مختلف تذکرات به این کارگاه ها و معادن داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کامران اسلاملو بر لزوم حفظ هوای پاک کلان شهر شیراز تاکید و اظهار کرد: شهر شیراز در چند سال اخیر در بین کلان شهرهای کشور تنها کلان شهری است که کمترین هوای ناسالم را داشته است و هوای پاک و سالم نیز غنیمتی است که چنانچه مراقبت نشود مورد آسیب و آلودگی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه معادن تولید شن و ماسه در غرب شیراز مورد رصد و پایش کامل قرار دارند، افزود: در برهه‌های مختلف تذکرات به این کارگاه‌ها و معادن داده شده است و لازم است با همکاری مردم و صاحبان این کارگاه‌ها دقت نظری بیشتر در کار تولید شن و ماسه صورت پذیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز اضافه کرد: فعالیت معادن غرب شیراز یکی از کانون‌های ایجاد گرد و غبار و علت آلودگی هوای این کلان شهر است که اثرات آن می‌تواند بر زیست بوم شهر شیراز تأثیرات سو ایجاد کند.

اسلاملو ادامه داد: به منظور کنترل آلودگی‌های گرد و غبار ناشی از فعالیت معادن غرب شیراز پیرو مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز، در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اداره کل صنعت، معدن و تجارت با معدن داران منطقه برگزار شد، راه کارها و برنامه‌های لازم در راستای مدیریت زیست محیطی پایدار در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تعیین محدوده ساعات کاری، پایش های دائم و مستمر شبانه روزی، رعایت الزامات محیط زیستی از سوی واحدها از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

کد خبر 703033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.