پایان ساخت ۲ هزار فضای ورزشی در مدارس کشور/ آغاز چند هزار پروژه دیگر

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریور ماه امسال ساخت دو هزار فضای ورزشی به پایان رسید و در ادامه چند هزار پروژه دیگر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا مراد صحرایی امروز _ جمعه نوزدهم آبان ماه_ در مراسم افتتاح استخر دانش آموزی شهید حسین جلالی راد شهر آشخانه اظهار کرد: در دو سال دولت سیزدهم یک پروژه بزرگ ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شد که بر مبنای آن ساخت دو هزار و ۱۲۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای از جمله چمن مصنوعی تا باشگاه‌های کوچک هدف گذاری شد.

وی افزود: افزود: شهریور ماه امسال ساخت دو هزار فضای ورزشی به پایان رسید و در ادامه چند هزار پروژه دیگر آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شش ساعت باید دانش آموزان تربیت شوند تا آماده نقش آفرینی و ساختن ایران آباد باشند که یکی از این شش ساعت تربیت زیستی و بدنی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در خراسان شمالی در طرح شهید سلیمانی ۴۶ زمین چمن مصنوعی تحویل مدارس شد در حالی که قبل از آن هر سال تنها یک پروژه افتتاح می‌شد.

مراد صحرایی با بیان اینکه ۳۲۲ پروژه با ۳۶۰ هزار متر مربع تحویل مدارس شده است، افزود: ۴۰ استخر در کل کشور ساخته شده است و ۲۳ استخر دیگر نیز در حال آماده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: از این نوع استخر افتتاح شده در شهر آشخانه با این نوع امکانات در سطح کشور فقط صد استخر وجود دارد، بنابراین عزم انقلاب و نظام، برقراری عدالت و توجه به مناطق محروم است.

گفتنی است استخر دانش آموزی شهید حسین جلالی راد شهر آشخانه با زیر بنای هزار و ۵۱۶ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل ردیف سفر مقام معظم رهبری ساخته شده است.

کد خبر 703016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.