جنایات اسرائیل در فلسطین نشان از کج‌روی علم به بشر است

امام جمعه یاسوج گفت: استفاده گسترده از تسلیحات جنگی برای کشتار مردم توسط کشورهای مستکبر ناشی از استفاده نادرست از علم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: هیچ‌چیزی در نزد خدا مخفی نیست و تنها راه سعادت انسان‌ها تقوا است، اما جهالت‌ها و نادانی‌ها غالب شده است، این شرارت‌های جهانی ناشی از غفلت جهانی نیست به خدا و قیامت است.

وی افزود: امروز «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» است، خداوند به انسان عقل و شعور و خلاقیت داده است و خواسته که انسان اینگونه باشد، خداوند به انسان علم، هوش و عقل داده که در خدمت زندگی بهتر باشد.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: علوم مختلف همه متعلق به خداوند است، اما طوری علم را تفسیر می‌کنیم انگار خود به خود به وجود آمده‌است، همه علوم برای پیشرفت و نزدیک شدن به خداوند است، امروز این کشتار فجیع در غزه به واسطه علم و دانش است، موشک‌های یک‌تنی آمریکا و انگلیس در غزه خون‌ریزی می‌کند، اگر روزی یک تیر بر گلوی طفل شش ماهه زدند، امروز بایدن و نتانیاهو گلوی اطفال و مردم مسلمان غزه را هدف قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: علم باید در خدمت صلح و عدالت باشد، اما امروز می‌بینیم این علم زندگی بشر را ویران می‌کند اگر دیروز با یک تیر یک انسان کشته می‌شد، اما امروز با اشاره به یک دکمه هزاران نفر در چند دقیقه از بین می‌روند.

آیت الله حسینی افزود: نتانیاهو جنایت می‌کند پنج هزار کودک بی‌گناه زیر رگبار توپ و تانک به خاک و خون کشیده می‌شوند و غربی‌ها شادی می‌کنند، حکام غرب خوشحالی می‌کنند، اینگونه علم‌شان مردم را می‌کشد و همین نشان می‌دهد علم را درست تعریف نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ میلیون انسان در جنگ جهانی دوم کشته شد علم را در خدمت صلح قرار ندادیم در اختیار انسان‌های خبیث است.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به هفته کتابخوانی گفت: اهل مطالعه باشیم کتاب آگاهی و دانایی می‌آورد تاریخ بخوانیم تاریخ جنایت‌های آمریکا را بخوانیم اگر تاریخ و گذشته را ندانیم و اهل مطالعه نباشیم تن به ظلم و ستم می‌دهیم و خنثی می‌شویم و گاهی از استعمار و استکبار حمایت می‌کنیم.

کد خبر 703009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.