اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی تبدیل به مطالبه عمومی شود

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعلام رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه نوزدهم آبان_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به سالروز شهادت سردار طهرانی مقدم اظهار کرد: روز بیست و یکم آبان، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است، پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم بود، این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول‌القدر بوده؛ پدر اقتدار موشکی ایران است.

وی در ادامه در رابطه با جنایات صهیونیست‌ها در غزه افزود: مقاومت شگفت‌انگیز مردم مسلمان فلسطین در برابر رژیمی اشغالگر و سفاک، پدیده‌ای مهم و تحسین برانگیزی را در تاریخ تثبیت کرد که می‌توان آن را حرکتی مبارک در امتداد استقامت انبیا و اوصیاء الهی علیهم السلام و به خصوص منطق عاشورایی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برشمرد، زیرا ماهیت قیام کربلا، ترجیح حیات عزتمندانه بر معیشت ذلت‌بارانه است.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعلام رژیم غاصب به عنوان جنایتکار جنگی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود.

قاسم‌خانی ادامه داد: جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: محاصره شدید و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت جنایت جنگی اثبات شده است، زیرا قوانین بین‌المللی هرگونه مجازات جمعی را طبق مواد ۳۳ ،۱۴۶ و ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان ممنوع می‌داند.

قاسم‌خانی تأکید کرد: سیاست گرسنگی دادن به فلسطینیان، محروم کردن آنها از دسترسی به غذا و دارو و خودداری از انتقال سوخت به بیمارستان‌ها جنایت جنگی و نسل‌کشی تمام عیار است.

امام جمعه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد خواهد بود و فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

کد خبر 703008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.