علم از مسیر خدمت به بشر خارج شده‌است

امام جمعه گچساران گفت: امروز علم در اختیار مستکبران است و با جنایت آفرینی مستکبران ثابت شده که علم از مسیر خدمت بشر خارج شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، ظهر امروز _ جمعه نوزدهم آبان‌ماه_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: روز ۱۹ آبان ماه نماد مقاومت شجاعانه مردم گچساران در برابر طاغوت است و همواره این روز بزرگ باید گرامی داشته شود و به روان پاک همه شهدا درود می‌فرستیم، ۱۹ آبان ۵۷ روزی است که غیرت، همدلی، ولایت مداری و افتخارآفرینی مردم عزیز این خطه در حمایت از آرمان‌های انقلابی برگ زرینی دیگری بر افتخارات استان افزود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند روز ۱۹ آبان به پاس رشادت‌های مردم گچساران در به نام گچساران ثبت ملی شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم گچساران ثبت روز ۱۹ آبان به نام روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد است و از نماینده ولی‌فقیه در استان استدعا دارم که فضای حضور مردم گچساران برای دیدار با مقام معظم رهبری را فراهم کنند تا عظمت این قیام را از زبان رهبر فرزانه انقلاب بشنویم و بفهمیم و باور کنیم بعد از حادثه سینما آبادان دومین حادثه‌ای که در جنوب کشور اتفاق افتاد و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است حادثه ۱۹ آبان ۵۷ در گچساران بود.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد :۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت توسعه است آیا امروز علم و دانش بشری در خدمت دانش و صلح جوامع است که این‌گونه نیست و دانش در اختیار مستکبرین است که دستشان به کشتن هزاران انسان بی‌گناه در جهان آلوده است.

وی تصریح کرد: امروز فروش کارخانه‌های اسلحه‌سازی استکبار جهانی و در رأس آمریکای جهان‌خوار بیشتر شده و سودهای کلانی با فروش تسلیحات جنگی به جیب می‌زنند، اما تفکر انقلاب نیز فرهنگ ایمانی و اسلامی را باعث پیشرفت جوامع می‌داند و هیچ‌وقت از علم سوءاستفاده نکرده و علم را برای رشد همه‌جانبه بشریت استفاده می‌کند، علم باید در خدمت بشر و صلح باشد نه اینکه شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باشیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داشته است، خاطرنشان کرد: ۲۱ آبان ماه نیز سالروز شهادت سردار شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است، این شهدا کسانی بودند که از علم برای خدمت به مردم و صلح بهره بودند، شهید تهرانی مقدم الگوی وفای به عهد است و دارای روحیه جوانمردی وایمانی مثال‌زدنی بودند و شعار ما می‌توانیم را در کشورمان به اثبات رسانید.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم نشان داد که می‌شود با نگاه به داخل با خودباوری و اتکا به جوانان این مملکت به قله‌های پیشرفت رسید، اما بزرگ‌ترین آرزوی این شهید نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بود و امروز آرزوی این شهید بزرگ در حال محقق شدن است و موشک‌های پیشرفته در خدمت جبهه مقاومت است که در آینده‌ای نزدیک تیر خلاص را بر پیکر این غده سرطانی وارد خواهد کرد.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز غزه به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل‌شده است، ملت ایران هیچ‌وقت نترسیده است اگر آمریکا و ایادی استکبار کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران اسلامی داشته باشند بدانند ضربه‌ای خواهند خورد که هیچ‌وقت فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: اسرائیل در طوفان الاقصی شکست سنگینی خورد و باید همه ملت‌های آزاده دنیا برای مبارزه با این غده سرطانی به میدان بیایند.

هاشمی‌منش گفت: در آستانه یک رخداد بسیار مهم در کشور یعنی انتخابات اسفندماه هستیم و همه باید در برابر قانون اساسی تسلیم باشیم زیرا قانون اساسی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

کد خبر 703004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.