کتابخوانی به فرهنگ عمومی در خانواده‌ها تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هیچ دین و مکتبی نیست که در آن به قلم سوگند خورده باشد و معجزه پیامبر ما نیز کتاب است و باید موضوع کتابخوانی به فرهنگ عمومی در سطح کشور و خانواده‌ها تبدیل و فرزندانشان را نیز به این امر ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه نوزدهم آبان_ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات و مطالبات مردم از سوی مسئولان اظهار کرد: بیست‌ویکم آبان سالروز شهادت سردار طهرانی‌مقدم است که فردی با عظمت، دانشمند و شجاع بود و همت بالایی داشت.

وی افزود: بهترین و الگو سرمشق برای مدیران، سرداران و فرماندهان ما شهید طهرانی مقدم است که با حرکت جهادی و خالصانه در راه خداوند برای حل مشکلات مردم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار نفر را با بمباران‌های خود به شهادت رسانده و جامعه جهانی و بین‌المللی در سکوت نظاره‌گر قتل‌عام انسان‌های بی‌گناه است.

قریشی ادامه داد: کشورهای اسلامی نیز سکوت کرده‌اند، در حالی که باید اقدامی عملی انجام می‌دادند و مسئولین کشورهای اسلامی و عربی حتی یک اظهارنظر نیز نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد جنایت است اما شاهدیم که صهیونیست‌ها جای ظالم و مظلوم را عوض کرده و ایران را متهم به حمایت از حماس می‌کنند و دفاع فلسطینیان را ناحق جلوه داده و کشتارهای خود را موجه جلوه می‌دهند.

قریشی عنوان کرد: در داخل کشور کسانی که مسائل را وارونه نشان می‌دهند از صهیونیست‌ها نیز بدترند چرا که غیرمسلمانان الان در سراسر جهان از اسرائیل ابراز انزجار می‌کنند ولی برخی افراد در داخل کشور اعمال فاسد اسرائیل را توجیه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با توجه به بیست و چهارم آبان روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی در اسلام بسیار مورد تأکید است و حتی خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه که می‌نویسد قسم خورده است.

قریشی یادآور شد: هیچ دین و مکتبی نیست که در آن به قلم سوگند خورده باشد و معجزه پیامبر ما نیز کتاب است و باید موضوع کتابخوانی به فرهنگ عمومی در سطح کشور و خانواده‌ها تبدیل و فرزندانشان را نیز به این امر ترغیب کنند.

کد خبر 703002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.