کشورهای اسلامی وظیفه دارند از مردم فلسطین و غزه قاطعانه حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کشورهای اسلامی وظیفه دارند از مردم فلسطین و غزه قاطعانه حمایت کنند و با بستن مسیر نفت و قطع ارتباطات، مانند کشورهای غیراسلامی که سفیران رژیم جعلی و اسرائیل را از کشورشان بیرون کردند، سفرای خود را فراخوانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خبطه‌های نماز جمعه _امروز نوزدهم آبان_ در مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان، با گرامیداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، اظهار کرد: با کمال تأسف امروز علم تبدیل به بمب‌های جهنمی شده است و بر سر مظلومین عالم می‌ریزد.

وی افزود: جنایات و نسل کشی در باریکه کوچک غزه هر روز ده‌ها نفر از مبارزان فلسطینی که عمدتاً مردم بی دفاع از زن و کودک را به خاک و خون می‌کشاند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار شهید و زخمی در غزه در انظار عمومی جامعه بشری رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مبارزان فلسطین دستاوردهای بزرگی را در تاریخ ثبت کرده‌اند، گفت: فلسطینی‌ها نشان دادند دوران بازدارندگی اسرائیل غاصب که روزی مدعی امنیت بود، تمام شده است و سیاست جدی رژیم جعلی برای کشاندن قتل عام و جنگ به خارج از سرزمین‌های اشغالی و دیگر کشورها هم شکست خورد.

وی ادامه داد: با عملیات شجاعانه و جوانمردانه مبارزان فلسطین، مشروعیت دفاع از فلسطین و حق فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی برای ملت‌های بیدار و آگاه دنیا در کشورهای اسلامی و دنیا روشن شده است و این حق برای فلسطین و فلسطینی محفوظ است که باید از سرزمین خود دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش اسرائیل غاصب برای خاموش کردن صدای فلسطین اشغالی، مردم در خیابان‌های اروپا و آمریکا و سایر کشورها برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا خاسته‌اند، گفت: تبلیغات وسیع برای نسبت دادن طوفان الاقصی به سایر کشورها نیز به جایی نرسید و برای همیشه در تاریخ ثبت شد که طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی است.

وی افزود: امروز کشورها، مجامع بین‌المللی حقوق بشر و ملت‌ها در قبال آنچه در این نسل‌کشی اتفاق می‌افتد، وظیفه دارند و نباید فقط تماشاچی باشند و با جایگاه قانونی خود کمک کنند جلوی این وحشی‌گری‌ها را بگیرند؛ چیزی که تا الان شاهد نبوده‌ایم.

امام جمعه کرمان تأکید کرد: کشورهای اسلامی وظیفه دارند از مردم فلسطین و غزه قاطعانه حمایت کنند و با بستن مسیر نفت و قطع ارتباطات، مانند کشورهای غیراسلامی که سفیران رژیم جعلی و اسرائیل را از کشورشان بیرون کردند، سفرای خود را فراخوانند.

وی خواستار استمرار اقدام هوشمندانه جبهه مقاومت شد و خاطرنشان کرد: انسان‌های آزاده در دنیا باید حرفشان را به گوش جهانیان برسانند تا مشخص شود غزه تنها نیست؛ در این صورت رژیم جعلی و غاصب مستأصل شده و هرچه زودتر شکست را می‌پذیرد و شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت و مردم مبارز فلسطین خواهیم بود.

کد خبر 703000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.