بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: همه ظرفیت‌های بخش خصوصی، دولتی و تشکل‌های مردمی باید برای پیشگیری و رفع بحران‌های احتمالی بکار گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، حمید سالخورده امروز _جمعه نوزدهم آبان_ در بازدید از مناطق بحرانی ناشی از سیل خرداد ماه سال جاری در شهرستان کوهبنان، با اشاره به بحران‌خیز بودن این منطقه و مخاطرات پر تکراری نظیر سیل و زلزله اظهار کرد: رویکرد پیشگیری باید جدی‌تر و حساس‌تر در این شهرستان دنبال شود.

وی با تشریح اختیارات مدیران شهرستان، افزود: فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان می‌تواند از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی، دولتی و تشکل‌های مردمی برای پیشگیری و رفع بحران‌های احتمالی استفاده کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: شرکت‌های معدنی ظرفیت خوبی برای کمک به ستاد مدیریت بحران شهرستان هستند که می‌توان از آن‌ها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در بحران‌ها استفاده کرد.

سالخورده با گلایه از برخی دستگاه‌ها گفت: در بازدید از بولوار ورودی شهر کوهبنان و شهرک‌های بالادست شهرستان باید با انجام لایروبی از مسیل‌ها و دهانه پل‌ها، مرمت و بهسازی سیل‌بندها، عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اقدام اصول فنی و کارشناسی در راستای مقاوم‌سازی و پایدارسازی مسیل‌ها، خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت بحران باید با اولویت‌بندی سطح بحران‌ها و مخاطرات در هر شهرستان انجام گیرد.

کد خبر 702986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.