صرف ۴۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان / ساخت ۴۰۰ کلاس درس در خراسان شمالی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صرف ۴۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: در خراسان شمالی ۴۰۰ کلاس درس در حال ساخت است که با افتتاح آن‌ها مشکلات بسیاری رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا مراد صحرایی امروز _جمعه نوزدهم آبان ماه_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: مهمان نوازی، صفا و سادگی مردم خراسان شمالی زبان زد کشور است.

وی افزود: مادران و پدران آینده، در مدارس امروز تربیت می‌شوند و این موضوع اهمیت ویژه آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش معلمان را کلیدی‌ترین عنصر ساخت دانش‌آموز دانست و گفت: هر کشوری که معلمان را تکریم کرد، شاهد پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به سرعت رشد مناسب خراسان شمالی طی دهه اخیر، بیان کرد: ویژگی‌های این استان خاص است لذا باید متناسب با ظرفیت آن برای شکوفایی خراسان شمالی تلاش کنیم.

صحرایی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تربیت معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان را به صورت جدی دنبال می‌کند لذا باید دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تقویت شود تا عمده معلمان این استان در دانشگاه تربیت شوند.

وی افزود: میانگین معدل دانش آموزان خراسان شمالی از وضعیت کشوری بسیار بهتر است؛ همچنین در خراسان شمالی ۴۰۰ کلاس درس در حال ساخت است که با افتتاح آنها مشکلات بسیاری رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از هر فرصتی برای احیای منزلت معلم استفاده می‌کنیم اما یک دهه است که منزلت معلم به معیشت گره خورده است.

وی افزود: دولت گذشته رتبه بندی معلمان را اجرایی نکرد و همواره در محدودیت مالی بود اما در این دولت مسیر تغییر کرد و ۴۳ هزار میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

صحرایی بیان کرد: معلمان در ابتدا به اجرای این طرح اعتراض داشتند اما این مسیر همواره در حال اصلاح است و تاکنون بسیاری از اعتراضات پاسخ داده شده و التهاب‌های اولیه از بین رفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال یک میلیون دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شوند، گفت: کشور با امید به پیش می‌رود و دشمن این را فهم کرده و به همین دلیل به دنبال نابودی امید ملت است.

کد خبر 702950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.