۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
اصفهان شهر برنامه و تدبیر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: یکی از راهبردهای زنده نگه‌داشتن تفکر و اندیشه شهدا، نام‌گذاری اماکن و معابر به نام آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود احمدی‌نیا عصر امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در برگزاری آئین آغاز پویش «به نام شهید» و رونمایی از دست‌نامه نام گذاری معابر و اماکن عمومی شهر اصفهان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره بیش از ۲۴ هزار شهید شهر اصفهان، اظهار کرد: تیم فرهنگی شهرداری اصفهان از روز ورود، به بخشی از مطالبه گری‌های خانواده شهیدان پاسخ دادند که این نشانه‌ای از ادامه راه شهیدان است.

وی افزود: به نمایندگی از خانواده شهدا این پویش را ارزشمند می‌شمارم، زیرا این اقدام سیره و تفکر امام خمینی (ره) است و با اینگونه اقدامات نام و یاد شهدا در تمام اماکن و مجالس زنده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد: یکی از راهبردهای زنده نگه‌داشتن تفکر و اندیشه شهدا، نام‌گذاری اماکن و معابر به نام آن‌ها بوده که بخشی از جهاد تبیین در گام دوم انقلاب است.

احمدی‌نیا با بیان اینکه شهدا موجب زنده نگه‌داشتن هویت و آرمان ایران می‌شوند، گفت: ۳۷۰ شهید را در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ تشییع کردیم که این نشانه‌ای از شهیدپرور بودن مردم اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان در همه دوره‌ها ولایت مداری خود را ثابت کرده و امید است تا یاد شهدا را در اصفهان زنده نگه داریم، همچنین اصفهان شایستگی اینگونه پویش‌ها را دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر برنامه و تدبیر است، خاطر نشان کرد: همه برنامه‌های استان اصفهان با یک نگاه فرهنگی صورت می‌گیرد و از تابلوهای امروزی در کل کشور به عنوان نماد و تصویر شهدا استفاده می‌شود.

احمدی‌نیا با بیان اینکه نگاه فرهنگی اصفهان به شهادت می‌تواند نماد مقاومت باشد، گفت: باید امانتداری را از شهدا بیاموزیم، همچنین امید است تا خداوندان همه شهروندان را در محضر شهدا قرار دهد.

کد خبر 702904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.